دولت در ۴ ماه چقدر مالیات گرفت؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۴ ماهه نخست امسال دولت در مجموع ۲۱۶ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش بیداربورس، بررسی آمار درآمدهای مالیاتی ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در این مدت در مجموع ۲۱۶ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۴۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان) بیانگر رشد ۵۰ درصدی است.

از این میزان بیش از ۱۳۳ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم (سهم ۶۲ درصدی) و ۸۳ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات بر کالاها و خدمات (سهم ۳۸ درصدی) می‌شود که به ترتیب رشد ۵۲ درصدی و ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

درآمد مالیاتی دولت در ۴ ماهه ۱۴۰۲
مالیات‌های مستقیم ۱۳۳ هزار میلیارد تومان
مالیات بر کالاها و خدمات ۸۳ هزار میلیارد تومان
مجموع درآمد مالیاتی ۲۱۶ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان

در بخش مالیات اشخاص حقوقی که زیرمجموعه مالیات‌های مستقیم محسوب می‌شود ۸۱ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان درآمد اخذ شده است که نسبت به ۴ ماهه نخست پارسال بیانگر رشد ۴۱ درصدی است.

مالیات بر ثروت نیز که شامل بخش‌هایی همچون مالیات بر نقل و انتقال سهام، مالیات بر ارث، مالیات بر واحدهای مسکونی گران‌قیمت و… می‌شود ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۸ درصدی داشته است.

در بخش مالیات بر مشاغل هم شاهد کسب ۱۶ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان مالیات هستیم که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: مهر
کد خبر 32390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =