دومین اقتصاد بزرگ جهان نیازمند حمایت شد

نظرسنجی رویترز نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه جولای برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته است و برای تقویت تقاضای داخلی در بحبوحه بهبود اقتصادی به حمایت بیشتر نیاز دارد.

به گزارش بیدار بورس، بر اساس پیش‌بینی ۲۱ اقتصاددان در نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود که شاخص رسمی مدیران خرید در ماه جولای به ۴۹.۲ برسد که تنها یک افزایش نسبت به ۴۹ ژوئن است.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم با سرعت ضعیفی رشد کرد زیرا تقاضا در داخل و خارج از کشور تضعیف شد و فشار بر سیاست‌گذاران برای ارائه محرک‌های بیشتر برای تقویت بهبود پس از کووید را افزایش داد.

در حالی که رسانه‌های دولتی هفته گذشته به نقل از رئیس جمهوری این کشور گفتند که چین به اهداف توسعه سالانه خود دست خواهد یافت اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که اگر اقتصاد شتاب بیشتری را از دست بدهد، ممکن است این کشور برای دومین سال متوالی از هدف رشد متوسط خود در سال ۲۰۲۳ یعنی حدود ۵ درصد عقب بماند.

بر اساس گزارش رویترز، تولید ناخالص داخلی ۶.۳ درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت که در مقایسه با ۴.۵ درصد در سه ماه اول سال بود اما بسیار کمتر از پیش‌بینی رشد ۷.۳ درصدی بود.

کد خبر 32403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =