توصیه مهم رییس اتحادیه طلا به خریداران سکه

گزارش‌ها از روند بازار سکه، از رسیدن قیمت سکه امامی به ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان حکایت دارد؛ عددی که بررسی‌ها نشان می‌دهد در حدود ۶ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان حباب دارد.

به گزارش بیداربورس به نقل از خبرآنلاین، افرایش حباب سکه به بیش از ۶.۵ میلیون تومان در حالی است که حباب سکه در پایان تیرماه عددی کمتر از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را ثبت کرده بود و این یعنی در دو هفته گذشته حباب سکه ۲ میلیون تومان افزایش داشته است.

همچنین، رصد بازار سکه حاکی از آن است که حباب نیم‌سکه به ۴ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان، ربع‌سکه ۵ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان رسیده است.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

در همین رابطه، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا، علت افزایش قیمت سکه را تقاضا عنوان کرده و گفته دست: دلیل افزایش قیمت سکه به عرضه و تقاضا بازمی‌گردد. با وجود اینکه در حال حاضر تقاضا در بازار پایین است، اما همین تقاضای اندک هم می‌تواند یک روز باعث افزایش قیمت سکه شود و روز دیگر روی قیمت طلای آب شده یا مصنوعات طلا اثرگذار باشد.

بذرافشان در پیش‌بینی از قیمت‌ها در هفته آینده نیز عنوان کرده است: بیشتر شرایط بازار داخلی ما به وابسته به نوسانات ارزی و عرضه و تقاضا است. با توجه به رکود تقاضایی که وجود دارد، در حال حاضر دو عامل ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی می‌تواند در قیمت‌های بازار تاثیر بگذارد.

وی توصیه کرده است: ارزش ضرب سکه ۱۵۰ هزار تومان است. با توجه به حباب بالای که در سکه وجود دارد، خرید آن توجیه اقتصادی ندارد و مردم می‌توانند با خرید بهترین مصنوعات طلا نصف مبلغ حباب را اجرت ساخت پرداخت کنند که هم به عنوان زینت استفاده می‌شود هم بخش تولید را تقویت می‌کند و هم یک سرمایه امن برای آینده است.

کد خبر 32580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =