امتناع آفریقای جنوبی از همراهی با تحریم‌های آمریکا علیه هواوی

سفیر آفریقای جنوبی در گروه بریکس اعلام کرد که این کشور تسلیم فشارهای آمریکا برای توقف استفاده از تجهیزات ساخت شرکت هواوی در شبکه‌های مخابراتی خود نخواهد شد.

به گزارش بیداربورس، با تشدید تنش‌ها بر سر تایوان و نبرد برای برتری در حوزه فناوری‌ها از هوش مصنوعی گرفته تا تراشه‌ها و محاسبات رایانش کوانتومی، کشورها با فشار فزاینده آمریکا برای اتخاذ موضع سخت گیرانه در برابر چین روبرو شده اند. این تنش‌ها، نگرانی‌هایی را در سراسر جهان نسبت به استفاده این کشور آسیایی از هواوی در شبکه‌های اصلی مخابراتی برای جاسوسی یا خرابکاری سیستم‌ها، برانگیخته است.

آنیل سوکلال، سفیر آفریقای جنوبی در گروه بریکس، چهارشنبه گذشته در یک سخنرانی در دانشگاه کوازولوناتال اظهار کرد: فشار فوق العاده‌ای از سوی آمریکا برای توقف استفاده از شبکه هواوی در آفریقای جنوبی وجود داشته است. هواوی در آمریکا ممنوع است و قسمت‌های زیادی از اروپا، استفاده از هواوی را ممنوع کرده اند.

آفریقای جنوبی روابط نزدیکی با چین دارد که بزرگترین شریک تجاری این کشور است و در نشست ۲۲ تا ۲۴ اوت، به همراه سایر اعضای گروه بریکس شامل برزیل، روسیه و هند میزبان این کشور خواهد بود. انتظار می‌رود که این گروه در نشست آتی خود، تصمیم برای گسترش خود را اعلام کند.

سفیر آفریقای جنوبی در گروه بریکس اعلام کرد اعلام این تصمیم، در نظم جهانی تغییر قابل توجهی خواهد داد، هرچند که برخی از اعضای این بلوک، مخالف پذیرفتن اعضای جدید هستند. چین موافق گسترش سریع بریکس است، اما هند و برزیل می‌خواهند ابتدا دستورالعمل‌هایی تنظیم شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سوکلال اعلام کرد که هواوی به نوبه خود، هزاران فرصت آموزش و انتقال فناوری را طی سالیان اخیر، در آفریقای جنوبی فراهم کرده است.

کد خبر 32586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =