عرضه صکوک اجاره ۴۰ هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه اصفهان

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز یکشنبه ۲۲/۰۵/۱۴۰۲ به مدت پنج روز کاری در نمادهای صفولا۶۵، صفولا۰۶۵، صفولا۶۰۵، صفولا۶، صفولا۰۶ و صفولا۰۰۶ عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام تحت تملک خود در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به نهاد واسط (شرکت واسط مالی فروردین) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین نماید.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۲۳ درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.

این اوراق فاقد ضامن بوده و از ساز و کار رتبه‌بندی اعتباری در آن استفاده شده است. رتبه اعتباری بلندمدت و کوتاه مدت شرکت فولاد خوزستان به ترتیب AA- و A۱+ می‌باشد که توسط موسسه رتبه‌بندی اعتباری پایا تعیین شده است. همچنین، رتبه اعتباری تخصیص داده شده به اوراق اجاره در دست انتشار بانی، از سوی این موسسه رتبه‌بندی اعتباری AA- می‌باشد.

عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری باهنر بوده و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های تامین سرمایه بانک ملت، تامین سرمایه کاردان، تامین سرمایه دماوند، تامین سرمایه امید، تامین سرمایه خلیج فارس، گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما و صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نگین سامان می‌باشد.

همچنین، بازارگردانان اوراق عبارتند از شرکت‌های تامین سرمایه بانک ملت، تامین سرمایه کاردان، تامین سرمایه دماوند، تامین سرمایه امید، تامین سرمایه خلیج فارس و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی کارون.

شایان ذکر است در انتشار اوراق با تکیه بر رتبه اعتباری و بدون ضامن، نماد معاملاتی اوراق نشان‌دار بوده و بیانیه ریسک در زمان خرید می‌بایست توسط خریداران تکمیل گردد. همچنین بانی ملزم به پایش رتبه اعتباری به صورت مستمر تا سررسید اوراق و تایید وثایق بر اساس قرارداد در صورت تنزیل رتبه اعتباری به زیر BBB می‌باشد.

کد خبر 32815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =