موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات موافقت کردند.

به گزارش بیداربورس، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات، با ۱۳۴ رای موافق، ۳۷ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۷۵ رای ماخوذه به تصویب نمایندگان رسید.

روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات با تاکید بر اینکه ۲۸ نفر از نمایندگان مجلس این درخواست تحقیق و تفحص را مطرح کرده‌اند، موارد زیر را به عنوان محورهای این تحقیق و تفحص عنوان کرد:

- چه شرکت‌هایی مجاز به خرید محصولات پتروشیمی جهت فروش داخلی می‌باشند و مکانیزم اعمال تخفیف به این شرکت‌ها چیست؟

- چه شرکت‌هایی مجاز به خرید محصولات پتروشیمی جهت فروش خارجی و صادرات می‌باشند و مکانیزم اعمال تخفیف به این شرکت‌ها چیست؟

- چرا گروه گسترش نفت و گاز پارسیان بخش قابل توجهی از فروش صادراتی خود را منحصرا به شخصی برزیلی واگذار نموده و مانع رقابت در این زمینه می‌شود که این کار زمینه فسادهای متعدد را اینجاد نموده است؟

- دلیل عدم تسویه حساب برخی شرکت‌های تولید کننده محصولات پتروشیمی با خریداران خارجی چیست و چرا بعضا برخی خریداران خارجی به شرکت‌های تولید کننده دولتی بعضاً تا ۵۰ میلیون دلار بدهکار می‌باشند؟ چرا منافع ملی و منافع شرکت‌ها در این خصوص رعایت نشده است؟

- چرا در فروش صادراتی محصولات پتروشیمی در شرکت‌های داخلی مختلف بعضاً تفاوت قیمت قابل توجهی وجود دارد؟

- چرا در فروش صادراتی محصولات پتروشیمی در شرکت‌های داخلی مختلف بعضاً تفاوت قیمت قابل توجهی با قیمت‌های جهانی وجود دارد؟

کد خبر 32985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =