نتیجه جلسه امروز رئیس و نمایندگان مجلس با فعالان بازار سرمایه و صنایع بزرگ

جلسه امروز رئیس و چند نماینده مجلس با دبیران انجمن نهادهای سرمایه گذاری ایران، کارگزاران و صنایع بزرگ با اعلام حمایت های عملی و برنامه هایی برای حل مشکلات بورس و شرکتها برگزار شد.

به گزارش بیداربورس، روند نزولی و همه متغیرهای بازار سرمایه و بی اعتمادی گسترده به آینده درحالی همچنان ادامه دارد که قبل از ظهر امروز، جلسه ایی در مجلس با حضور محمدباقر قالیباف، محسن علیزاده، محمدرضا پورابراهیمی، مجتبی توانگر و چند نماینده دیگر و رئیس مرکز پژوهش های مجلس، رسول سعدی و عظیم ثابت دبیران کل دو کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران و کارگزاران بورس، دبیران انجمن های پتروشیمی، خودرو، سیمان و سنگ آهن و...برگزار شد.

براساس این گزارش، محوریت این جلسه بررسی آسیب های وارده به بازارسرمایه و صنایع بورسی و تصمیمات جدید و قدیم دولت در مورد مسائل مهمی چون نرخ خوراک پتروشیمی ها و سوخت صنایع ، قیمت گذاری دستوری محصولات، وضع عوارض سنگین صادرات، عدم ثبات رویه های جاری ، تصمیمات شبانه و... بود.

در این جلسه قالیباف و دیگر نمایندگان مجلس با اعلام نقش های مهم بازارسرمایه در اقتصاد و کمک به کنترل تورم و صنایع و هدایت درست نقدینگی به سمت تولید و... اعلام کردند در مورد نرخ خوراک پتروشیمی و سوخت صنایع، ورود شده و با ارسال نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور و اعلام مغایرت های قانونی، درخواست لغو مصوبه شده و مصمم به حل مشلات است. انتظار می رود تصمیم دولت در این مورد ویژه طی روزهای آینده،مشخص و اعلام شود.

همچنین در لایحه برنامه هفتم توسعه، موضوعاتی مانند قیمت گذاری دستوری محصولات، پیش بینی پذیر بودن اقتصاد، ثبات رویه ها و دستور العمل ها و.. ... لحاظ و اصلاحاتی در تفویض اختیارات مجلس به دولت، اعمال خواهد شد.

بنابراین حمایت های مجلس از بازار سرمایه و سهامداران و تولیدکنندگان همچنان ادامه خواهد یافت و انتظار می رود این بازار بتواند بدون حاشیه، قادر به ایفای کارکردهای اصلی باشد.

کد خبر 33037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =