۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
خبر خوش برای سهام‌داران فولادی

گفته می‌شود که قرار است صادرات شمش و ورق‌های تخت فولادی آزاد شود که در این صورت با افزایش صادرات شرکت‌های فولادی و رشد سود آن‌ها، سهام این شرکت‌ها در بورس نیز رشد می‌کند و این خبر خوبی برای سهام‌داران فولادی‌هاست.

به گزارش بیداربورس، برخی شنیده‌ها از دفتر صنایع معدنی وزارت صمت حاکی از آن است که احتمالاً امروز طی نامه‌ای از طرف دفتر معاونت معدنی اعلام خواهد شد که به مدت سه ماه، صادرات شمش فولادی توسط شرکت‌هایی که فهرست آن‌ها به گمرک اعلام می‌شود، آزاد خواهد بود و صادرات نیازمند تیک صادراتی وزارت صمت و تأیید دفتر صنایع معدنی نیست.
همچنین این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده، صادرات برخی انواع ورق‌های تخت فولادی نیز طبق همین روال، نیازی به تیک صادراتی وزارت صمت نداشته باشد.
این اخبار در شرایطی به گوش می‌رسد که روز گذشته دفتر صنایع معدنی اعلام کرد که صادرات محصولات طویل فولادی به مدت سه ماه به تیک صادراتی وزارت صمت نیاز ندارد.
حذف تیک صادراتی و تسهیل صادرات فولاد اقدامی مثبت در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید فولاد است و با توجه به رکود بازار داخلی، تسهیل صادرات فولاد یکی از نیازهای فوری این صنعت به شمار می‌رود.
در صورتی که این اقدام از سوی وزارت صنعت انجام شود، می‌تواند صادرات شرکت‌های فولادی را تقویت کند و با توجه به اینکه قیمت‌های جهانی فولاد در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، سود شرکت‌های فولادی افزایش خواهد یافت.
بسیاری از شرکت‌های فولادی کشور هم‌اکنون در بازار سرمایه حضور دارند و این اقدام علاوه بر بهبود صنعت فولاد کشور، می‌تواند اوضاع فولادی‌ها را نیز در بازار سرمایه بهبود بخشد.
رشد سود شرکت‌های فولادی در نهایت به رشد سهم‌ آن‌ها در بازار منجر می‌شود و در همین راستا، تقاضا برای این سهم‌ها نیز افزایش خواهد یافت که به این ترتیب، هم نقدشوندگی بازار افزایش می‌یابد و هم از میزان صف‌های فروش در بازار سرمایه کاسته خواهد شد.
درعین حال این خبر می‌تواند خبر خوبی برای سهامداران شرکت‌های فولادی بازار سرمایه باشد.

کد خبر 3307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =