ریزش ۴۰ درصدی سهام خودرو و هشدار به تکرار فاجعه سه سال پیش!

کارشناس بازارسرمایه با اعلام ریزش ۴۰ درصدی قیمت سهام گروه خودرو، هشدار داد بازار در صورت تدوام بحران با فاجعه بدتر از سه سال قبل مواجه خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، محمد خبری‌زاد درباره اوضاع وخیم بازار سهام که با تداوم ریزش اکثر سهام و نزول شاخص و نگرانی فعالان همراه  شده به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: اوضاع بازار سرمایه بحرانی و وضعیت لیدرهای بازار از جمله خودروسازان هم بحرانی‌تر بوده و با وجود اعلام نکاتی مهم در مجمع فوق العاده دیروز ایران‌ خودرو در مورد بلای قیمت‌گذاری دستوری در افزایش زیان انباشته شدید صنعت خودرو و ضرر سهامداران و اثر منفی در بورس، اتفاقی رخ نداد.

بنابراین به نظر نمی‌رسد چشم‌انداز مثبتی در شرکت‌های خودروساز وجود داشته باشد. هرچند مدیران به دنبال راه‌حلی هستند که از مشمولیت ماده ۱۴۱ خارج شوند اما به نظر می‌رسد تا قیمت‌گذاری دستوری لغو نشود هیچ اتفاق جدیدی در این شرکت‌ها رخ نخواهد داد و با همین وضعیت کج‌دار و مریز ادامه می‌دهند و حتی شاید اوضاع وخیم‌تر هم شود و اختلاف بهای تمام‌شده و فروخته‌شده خودروسازان افزایش یابد و سرعت افول این دو خودروساز رفته‌رفته بیشتر شود.

با وجود افت بیش از ۴۰ درصدی قیمت سهام خودرو از اوج اردیبهشت سال جاری تاکنون و شرایط کلی بازار، امید به بهبود نه‌ تنها در این صنعت بلکه در سایر شرکت‌ها نیز بسیار کمتر شده است.

بازار با این همه نزول همچنان منفی است و هیچ نشانه‌ای از بهبود نه در معاملات و نه در سیاست گذاری‌ها دیده نمی‌شود و در صورت ادامه این روند،  فاجعه رخ می‌دهد و بازار از اینکه هست بدتر خواهد شد. در این صورت وضعیت دیگر قابل‌ کنترل نخواهد بود و شاید بازار بار افت‌هایی مواجه شود که سقوط سال ۹۹ را نیز فراموش و اردیبهشت سال جاری جایگزین مرداد ۹۹ شود. اگر مسئولان  اقدام عملی انجام ندهند وضعیت بازار رو به وخامت می‌ رود و نشانه‌ای از برگشت نیز دیده نمی‌شود.

کد خبر 33112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =