رقم نهایی خرید تضمینی گندم ۱۰.۵ میلیون تن اعلام شد

وزارت جهاد کشاورزی رقم نهایی خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری را ۱۰.۵ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بیداربورس وزارت جهاد کشاورزی رقم نهایی خرید تضمینی گندم در سال جاری ( سال زراعی۱۴۰۱-۱۴۰۲) را ۱۰.۵  میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

این افزایش بدون بالارفتن سطح اراضی کشاورزی و از طریق افزایش بهره‌وری در تولید، اجرای طرح کشت قراردادی، افزایش توزیع کودهای یارانه ای، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، اقدامات ترویجی و آموزشی برای کشاورزان و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با قیمتی عادلانه و در نهایت اقتصادی شدن کشاورزی محقق شده است.

در سال زراعی  ۱۳۹۹ _۱۴۰۰ کل گندم تولیدی در کشور بالغ‌بر ۸ میلیون و  ۵۰۰ هزار تن بود که این ارقام در سال جاری به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

در طرح جهش تولید در دیمزارها که در سطحی بالغ بر ۵.۲  میلیون هکتار  به کشت کالاهای اساسی اختصاص یافت؛ در نتیجه میزان تولید گندم در دیمزارها ۲۵ درصد افزایش  یافت.

بنابر این گزارش در سال جاری در تولید گندم مورد نیاز خبازی(نانوایی) به خودکفایی رسیدیم و برای سال آینده نیز پیش بینی خودکفایی کامل در تولید گندم وجود دارد.

خرید تضمینی گندم در استان خوزستان  نیز رکود زده است به طوری که  این میزان خرید قبل و بعد از پیروزی  انقلاب بی سابقه بوده است.

کد خبر 33299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =