چرا خرید قسطی راه حل اقتصادی برای خرید کالا است؟

خرید اقساطی کالا با افزایش هزینه‌های زندگی و رکود گسترده حاکم بر اقتصاد در شرایط کنونی می‌تواند راهی موثر جهت افزایش قدرت خرید و برطرف شدن نیازهای مصرف‌کنندگان باشد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس پرس، اکثر خانوارها در شرایط کنونی و با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و رکود گسترده حاکم بر اقتصاد، جز در موارد ضروری، اقدام به خرید کالا نمی‌کنند. بنابراین باید شرایطی مهیا شود تا امکان خریدهای بزرگ‌تر با بودجه محدود برای مصرف‌کنندگان فراهم آید. خرید اقساطی کالا می‌تواند راهی موثر جهت افزایش قدرت خرید و برطرف شدن نیازهای مصرف‌کنندگان باشد.

از طرفی دیگر در شرایط سخت اقتصادی همیشه به مقداری پول نقد نیاز خواهید داشت. به همین دلیل خرید اقساطی، راه حل اقتصادی برای خرید کالا بشمار می‌آید. در این مقاله، نحوه کارکرد پرداخت اقساطی و مزایای کلیدی آن برای مشتریان را توضیح خواهیم داد.

**منظور از خرید اقساطی کالا چیست؟

بر اساس یک قرارداد خرید قسطی، فروشندگان موافقت می‌کنند تا اقلام با ارزش بالا را بدون نیاز به پرداخت کامل در ابتدای خرید به مشتریان بفروشند. سپس، مبلغ بدهی با احتساب سود مقرری که به آن تعلق می‌گیرد در یک بازه زمانی توافق‌ شده، پرداخت می‌شود.

پرداخت‌ها معمولاً به‌صورت ماهانه و تا زمانی که مبلغ کامل، بازپرداخت شود، ادامه می‌یابد. در مواردی ممکن است فروشندگان، مبلغ معینی را به‌عنوان پیش‌ قسط طلب کنند که به کاهش این اقساط منظم، کمک می‌کند. بنابراین با افزایش مبلغ پیش‌پرداخت از میزان اقساط ماهانه کاسته می‌شود.

بطور کلی، خرید قسطی، اصطلاحی است که طیف گسترده‌ای از قراردادهای مالی را در بر می‌گیرد. همچنین بسیاری از اقلام مصرفی از طریق خرید اقساطی کالا، قابل تهیه هستند که از جمله آنها می‌توان به مبلمان، لوازم الکترونیکی، کالاهای دیجیتالی و انواع وسایل نقلیه اشاره کرد.

**مزایای خرید و فروش اقساطی

مزایای خرید اقساطی فقط شامل حال خریداران نمی‌شود بلکه فروشندگان نیز از آن بهره می‌برند.

**مزایای پرداخت اقساطی برای فروشندگان

افزایش فروش : پرداخت اقساطی می‌تواند میانگین ارزش سفارش، خریدهای مکرر و نرخ مشتریان را افزایش داده و درنتیجه، درآمد کلی بالاتری را به‌ همراه داشته باشد. همچنین، ارائه شرایط خرید اقساطی کالا موجب ایجاد وفاداری بیشتر نسبت‌به شما می‌شود.

جذب مشتری:  ارائه شرایط خرید قسطی، راه عالی برای جذب مشتریان جدید است و توجه خریداران بالقوه زیادی را به کسب‌ و کار جلب می‌کند.

تجربه خرید بهتر برای مشتریان: پرداخت اقساطی، تجربه خرید بهتری را برای مشتریان فراهم آورده و آن‌ها را قادر می‌سازد تا بتوانند اقلام مورد نیاز بیشتری را خریداری کنند.

**منافع پرداخت اقساطی برای خریداران

افزایش قدرت خرید: پرداخت اقساطی، اساساً موجب افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان می‌شود و به آن‌ها امکان می‌دهد تا نسبت‌به خرید اقلام مورد نیاز بیشتری اقدام کنند.

سهولت در خرید: خرید اقساطی به مشتریان امکان می‌دهد تا با هر میزان بودجه‌ای که در اختیار دارند، نسبت‌به خرید کالا اقدام کرده و با توجه به میزان درآمد ماهانه، چگونگی پرداخت اقساط را برنامه‌ریزی کنند.

سایر مزایای خرید قسطی عبارتند از:

- امکان خرید کالاهایی را فراهم می‌آورد که در حالت عادی، ممکن است برای خریدار، میسر نباشد.

- تعامل سازنده بین فروشنده و مشتری را طولانی‌تر و اعتماد میان آن‌ها را عمیق‌تر می‌کند.

- برخی فروشندگان، بهره بسیار پایینی را به‌عنوان سود از مشتریان طلب می‌کنند.

- برنامه بازپرداخت، اغلب با توجه به میزان بودجه‌ در دسترس یا درآمد ماهیانه، قابل مدیریت است.

- یک تجربه خرید اقساطی موفق برای خریدهای آتی دیگر نزد آن فروشنده، اعتبار ایجاد می‌کند.

چرا خرید قسطی راه حل اقتصادی برای خرید کالا است؟

**خرید اقساطی در مقابل خرید نقدی

هردو نوع شیوه خرید، مزایا و معایب مختص دارند. خرید نقدی موجب افزایش نقدینگی برای فروشنده می‌شود با این حال، ممکن است خریدار را متحمل فشار اقتصادی زیادی کرده و قدرت خرید مصرف‌کننده را کاهش دهد.

درمقابل، طرح‌های ویژه پرداخت اقساطی امکان می‌دهند تا پول نقد بیشتری را برای مواقع اضطراری، پس‌انداز کرده و هزینه‌ها را در بازه زمانی طولانی‌تری، تقسیم کنید. دریافت وام فوری منوط‌ به تایید فروشنده است. بنابراین پیش از درخواست برای هرنوع طرح اقساطی باید مطمئن شوید که از اعتبار کافی و مورد نیاز، برخوردار هستید.

**مزایای دریافت وام فوری

می‌توانید نسبت‌به دریافت وام فوری به‌عنوان راهی برای تامین بودجه مورد نیاز برای خرید اقساطی، اقدام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

افزایش بودجه خرید: با دریافت وام اعتباری، خرید اقلام بزرگ و گران‌قیمت، آسان‌تر می‌شود. زیرا میزان بودجه افزایش می‌یابد.

پرداخت ماهانه ثابت: مبلغ بازپرداخت در طول مدت تسویه وام، ثابت می‌ماند. بنابراین می‌توانید برای تامین مبلغ اقساط، برنامه‌ریزی کنید مگر اینکه درخواست تجدید ساختار وام را داشته باشید.

امکان بازپرداخت زودتر از موعد وام: درصورتی‌که توانایی بازپرداخت وام را قبل از زمان توافق شده داشته باشید، می‌توانید نسبت‌به تسویه حساب کامل، اقدام کنید.

**جمع‌بندی

خرید قسطی می‌تواند در تامین هزینه‌های مورد نیاز برای خرید یک کالا مانند ماشین یا خانه کمک کرده و از مزایای زیادی از جمله امکان پرداخت منعطف‌تر با نرخ بهره نه‌چندان زیاد، بهره‌مند سازد. فروش‌های اقساطی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که انعطاف‌پذیر بوده و به‌راحتی با شرایط ویژه خریدار از نظر مبلغ و مدت زمانی بازپرداخت، تطبیق داده شوند.

امروزه، تعداد زیادی از فروشندگان به درک درستی از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه رسیده و بستر خرید اقساطی را برای مشتریان، مهیا ساخته‌اند.

کد خبر 33484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =