توضیح "شپدیس" درباره آثار سود و زیانی دو مصوبه جدید دولت

پتروشیمی پردیس از عدم محاسبه آثار تغییر نرخ خوراک و سوخت و تسعیر قیمت پایه محصولات پتروشیمی به دلیل عدم دریافت ابلاغیه رسمی خبر داد.

به گزارش بیداربورس، شرکت پتروشیمی پردیس از عدم محاسبه آثار سود و زیانی تغییر نرخ خوراک و سوخت و تسعیر قیمت پایه محصولات پتروشیمی بر مبنای نرخ مرکز مبادله ارز و طلا به دلیل عدم دریافت ابلاغیه رسمی خبر داد.

بر اساس این گزارش، "شپدیس" پیرو شایعه تغییر نرخ خوراک و سوخت اعلام کرد: در این خصوص تا تاریخ این نامه ابلاغ رسمی از طرف اداره گاز استان بوشهر به این شرکت صورت نپذیرفته اما بنا بر اخبار منتشره منابع غیر رسمی، مقرر شد قیمت گاز خوراک به صورت فرمولی و بنحوی که در بازار تعیین شده از 5 هزار تومان کمتر و از میانگین ماه قبل قیمت صادراتی گاز ایران بیشتر نشود.

همچنین نرخ گاز سوخت پتروشیمی ها 60 درصد نرخ گاز خوراک تعیین شود. در خصوص اخبار تسعیر قیمت خوراک و محصولات پتروشیمی بر مبنای نرخ حواله در مرکز مبادله ارز و طلا تا تاریخ این نامه هیچ ابلاغیه رسمی به این شرکت واصل نشده اما بانک مرکزی مقرر کرده در راستای یکسان سازی نرخ در کل فرآیند ارزش تولید، نرخ پایه مورد استفاده شرکت های پالایشی و پتروشیمی در بورس کالا با نرخ فروش در مرکز مبادله ارز و طلا برای واردات کالا و خدمات یکسان شود.

با توجه به توضیحات فوق، آثار مربوط به سود و زیان قابل محاسبه نیست و به محض وصول ابلاغیه رسمی در اسرع وقت نسبت به افشای موضوع به همراه آثار مالی مربوطه اقدام خواهد شد.

کد خبر 34017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =