پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۶ شهریور

بازار ارز تهران امروز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه در حالی آغاز به کار خواهد کرد که سایه اخبار سیاسی مثبت و منفی بر سر قیمت دلار سنگینی می کند.

       به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، قیمت دلار آزاد در معاملات غیررسمی روزهای پایانی هفته گذشته افزایشی بود. درحالی‌که هر برگ از این اسکناس آمریکایی در بازار روز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه در رقم ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان ثبت شده بود با شروع بازار در روز چهارشنبه این ارز به مرز دو کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومانی نزدیک شد. این رشد قیمت به‌ گونه‌ای بود که در برخی ساعات بازار صبح روز چهارشنبه این ارز در بازه ۵۰ هزار تا ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید. اما در ساعات پایانی این روز نرخ ارز مذکور مجدداً تعدیل شد و به کانال پایین‌تر بازگشت. در نهایت آخرین نرخ نقدی دلار در این روز با حدود ۴۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ پایانی روز سه‌شنبه در رقم ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان ثبت شد.

 روند صعودی قیمت دلار در حالی بود که این روزها جزئیات جدید از خبر آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا از رسانه‌ها خبری منتشر می‌شود.

 گفته می‌شود منابع بلوکه شده ایران به‌صورت کامل امروز وصول می‌شود. این منابع ۵.۶ میلیارد یورو معادل ۶ میلیارد دلار است. این پول به‌حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز می‌شود که دارای سوئیفت باز هستند. گروهی از معامله‌گران با اشاره به این خبر از احتمال نوسان کاهشی نرخ دلار در روز جاری سخن می‌گویند.

 از سوی دیگر، عده‌ای در جناح افزایشی معتقدند که این روزها اخبار سیاسی چندان مساعد نیست و بعد از بیانیه‌های اخیر اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران، ایالات متحده در آخرین اقدام خود تحریم‌های جدیدی را علیه ایران ثبت کرده است.

 در کنار این اخبار می‌توان به تنش اخیر آژانس و تهران هم اشاره کرد. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین اظهارات خود ادعا کرده ایران رسماً از لغو مجوز فعالیت چند نفر از باتجربه‌ترین بازرسان آژانس، خبر داده است و این ضربه‌ای غیرضروری به روابط بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در اجرای توافقنامه پادمان NPT است.

در واقع با این تصمیم، ایران به‌صورت مؤثر یک‌سوم از هسته باتجربه‌ترین بازرسان آژانس که برای ایران تعیین شده‌اند را حذف کرده است. البته ایران در واکنش به ادعای گروسی اعلام کرده اقدام اخیر ایران بر اساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقت‌نامه جامع پادمان بین ایران و آژانس (INFCIRC ۲۱۴) صورت‌گرفته است و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که کشورهای غربی از سیاست سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کرده و اجازه دهند که این سازمان‌ها فعالیت‌های حرفه‌ای و بی‌طرفانه خود را به‌دوراز فشارهای سیاسی انجام دهند.

 از نظر فنی کاران تا زمانی که قیمت دلار بالای ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان باشد برای شکستن ۵۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. همچنین از نظر فنی‌ها مقاومت سخت قیمت دلار بین ۵۰ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان است. از پایین نیز قیمت دلار، حمایت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان را در مسیر کاهش دارد که اگر از دست برود حمایت مهم بعدی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است که در صورت از دست‌ رفتن این مرز، فشار فروش زیاد خواهد شد.

کد خبر 34103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =