۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

دو صنعتی که با جایگاه اصلی خود فاصله دارند

بهروز شهدایی_کارشناس بازارسرمایه
دو صنعتی که با جایگاه اصلی خود فاصله دارند

یک کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه صنعت نفت و پتروشیمی و فلزی و معدنی، دو صنعت بزرگ کشور محسوب می‌شوند و دارای مزایایی هستند، عنوان کرد: در خصوص اینکه صنایع مذکور دارای مزیت هستند، جای بحثی نیست؛ اما در پاسخ به این سوال که آیا این صنایع توانسته‌اند باتوجه به مزیت‌های موجود به جایگاه اصلی خود برسند باید گفت که خیر. 

بهروز شهدایی، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس با بیان اینکه صنعت نفت و پتروشیمی و فلزی و معدنی، دو صنعت بزرگ کشور محسوب می‌شوند و دارای مزایایی هستند، عنوان کرد: در خصوص اینکه صنایع مذکور دارای مزیت هستند، جای بحثی نیست؛ اما در پاسخ به این سوال که آیا این صنایع توانسته‌اند باتوجه به مزیت‌های موجود به جایگاه اصلی خود برسند باید گفت که خیر. 
او در ادامه بیان داشت: دلیل جاماندگی این صنایع از جایگاه اصلی خود عقب‌ماندگی از تکنولوژی روز است و به عبارتی شرکت‌های ایرانی نتوانستند مانند کشورهای دیگر سیستم‌های خود را به روز کنند.     
این کارشناس بازارسرمایه همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی این شرکت‌ها مجبور هستند تا با شرایطی ویژه اقدام به فروش محصولات خود در بازارهای جهانی کنند و در نتیجه هزینه‌ فرصت سنگینی را از دست بدهند؛ بنابراین اگر شرایطی در راستای سهولت مراودات تجاری انجام شود کمک شایانی به این شرکت‌ها خواهد شد. 
شهدایی، با اشاره به این موضوع که بخشنامه‌ها یکی دیگر از مشکلات این صنایع هستند، گفت: اینکه مسئولین و حاکمیت هر روز یک بخشنامه‌ منتشر کرده و روز دیگر آن را لغو می‌کنند، برای صنایع آسیب‌زا است به عنوان مثال حذف تخفیفات اوره‌ای‌ها و یا افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از اینگونه بخشنامه‌ها بودند.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 34174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =