پیش‌بینی قیمت سکه در اولین روز پاییز ۱۴۰۲

قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز پنجشنبه و جمعه هفته قبل نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد؛ به نظر می‌رسد معامله‌گران سکه در انتظار سیگنال‌های جدید از بازار دلار و اخبار سیاسی هستند.

 به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار سکه در دو روز پایانی هفته قبل شاهد افت‌ و خیز قیمت سکه امامی بود. فلز گران‌بهای داخلی روز چهارشنبه تا مرز روانی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایین آمد. این مرز آن‌قدر پر اهمیت بود که اکثر فعالان بازار می‌گفتند اگر زیر آن تثبیت دهد فشار فروش در بازار زیاد می‌شود.

 بااین‌حال این اتفاق رخ نداد، در روز پنجشنبه سکه در محدوده یاد شده با حمایت خریداران توانست بار دیگر خود را به مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد حباب سکه در پایان هفته گذشته در کانال ۱۸ درصدی قرار گرفت که فاصله زیادی با کمترین سطح حباب در شش ماه گذشته ندارد. کمترین میزان حباب سکه در شش ماه گذشته ۱۶.۷ درصد بوده و بیشترین میزان حباب در این مدت نزدیک ۲۶ درصد است.

 بنابراین حباب سکه بیشتر نزدیک به کمترین رکورد خودش است. درصورتی که اخبار مثبت در بازار ارز و سکه کاهش یابد می‌تواند زمینه‌ساز ورود خریداران به بازار شود.

 در معاملات پشت خطی پنجشنبه و جمعه هم سکه بازان شاهد توقف سکه امامی در مرز مقاومتی یاد شده بودند.

برخی از فعالان بازار می‌گفتند به نظر می‌رسد معامله‌گران سکه در انتظار تعیین تکلیف نرخ دلار در ابتدای مهرماه هستند.

 به عقیده آنها در حال حاضر قیمت سکه و قیمت دلار در مرز مقاومتی حساسی قرار دارند و برای شکست یک مرز در تلاش هستند.

 نرخ دلار در بازار پشت خطی پنجشنبه‌شب و جمعه‌شب در حول‌وحوش ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. از نگاه تکنیکال کارها اگر در اولین روز فصل جدید از بازار دلار سوخت جدیدی به بازار سکه برسد، یا به عبارتی دلار مسیر رشد را طی کند این امر می‌تواند تا حدودی بر نوسانات نرخ سکه اثرگذار باشد.

 تحلیلگران فنی می‌گویند در شرایط کنونی سکه مرز ۲۸ میلیون تومان را پیش روی خود دارد و درصورتی‌که بالای ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت دهد می‌توان گفت که فلز گران‌بهای داخلی به مسیر صعود برگشته است.

 بااین‌حال تا زمانی که بین کانال ۲۷ میلیون و ۲۸ میلیون تومان در رفت‌وبرگشت باشد معامله‌گران با احتیاط رفتار می‌کنند.

کد خبر 34288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =