زمین ۱.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این‌که بانک‌ها به ۲۰ درصد تعهدات پرداخت نهضت ملی مسکن عمل کردند،گفت:‌ زمین ۱.۵ میلیون واحد طرح مذکور تامین شده است.

به گزارش بیداربورس، ارسلان مالکی اظهار کرد: بانک ها در سال اول باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و در سال دوم ۴۵۸ میلیارد تومان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرداخت می کردند.

وی ادامه داد: بانک‌ها تاکنون فقط ۱۷۱ همت پرداخت کرده‌اند که معادل ۲۰.۲ درصد از تعهدات است.

وی با یادآوری این‌که حدود ۲۴ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن در مراحل رسیدگی است،‌ افزود: تا امروز ۳۴ هزار و  ۶۹۵ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن قطعی و نهایی شده است. همچنین ۱۶ هزار هکتار زمین برای شهرک‌سازی مصوب شده که قرار است ۵۰ شهرک در سراسر کشور ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تاکنون زمین ساخت یک میلیون و ۵۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن  تامین شده است،‌ اضافه کرد: در یک سال  گذشته  ۲۰ هزار هکتار الحاق اراضی به شهرها داشته ایم که  عدد بسیار بزرگ است و انقلابی در تامین زمین بوده است. البته در برخی از مناطق به دلایل خاص تامین زمین بسیار دشوار است که یکی از آنها ایلام است.

مالکی بیان کرد: ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن الزام می کند که باید  دستگاه ها اراضی مازاد خود را  بدهند که در قالب این طرح  ۵۶۰۰ هکتار از اراضی  مازاد دستگاه‌ها ارائه شده است.  ۲۵۰۰ هکتار از این میزان با شناسایی که داشتیم از طرح خارج شدند  و ۲۶۰۰ هکتار مانده است که بخش زیادی از آنها از اراضی دانشگاه ها است و در قالب تفاهم نامه ای که  با وزارت‌  علوم داشتیم  مقرر شد اراضی مازاد  برای ساخت مسکن کارکنان دانشگاه و اعضای هیئت علمی تحویل داده شود.

کد خبر 34495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =