۶.۳ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست‌ به‌ دست شد

بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۷ مهر میزبان معامله ۶ میلیون و ۳۱۴ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش ۲۸۵ میلیارد تومان بود. تمام سکه طلا از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از نظر حجم معاملات برتر از سایر دارایی ها، در جایگاه نخست ایستاد.

به گزارش بیداربورس، ۶ میلیون و ۳۱۴ هزار و یک ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش ۲۸۵ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد.

در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ بیش از ۵۷۳ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش ۱۵۴ میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان منعقد شد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۲۱۲ هزار و ۲۰۵ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش ۶۴ میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان را ثبت کرد.

سیمان با ثبت معامله ۴ میلیون و ۸۴۵ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی ۵.۶ میلیارد تومان شد.

ارزش معاملات ۳۳۳ هزار و ۱۹ گواهی سپرده زعفران ۱۵.۴ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات ۳۴۵ هزار و ۳۲۷ گواهی سپرده شیشه نیز ۴۲.۸ میلیارد تومان شد.

پسته بادامی به عنوان دارایی تازه این بازار نیز با ثبت ۵ هزار و ۳۵۰ گواهی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان حجم قابل توجهی را در سه روز به ثبت رساند.

۶.۳ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست‌ به‌ دست شد

کد خبر 34557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =