مذاکرات آمریکا و ونزوئلا برای معافیت‌های جدید از تحریم‌های نفتی

ونزوئلا و آمریکا مذاکرات رو به پیشرفتی داشتند که می‌تواند معافیت‌های جدید از تحریم‌های نفتی را برای کاراکاس به همراه داشته باشد.

به گزارش بیداربورس، نمایندگان ونزوئلا و آمریکا از سال میلادی گذشته، دیدارهای متعددی در دوحه داشته‌اند تا بحران سیاسی و اقتصادی طولانی مدت ونزوئلا از جمله مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری این کشور را حل و فصل کنند.

پنج منبع آگاه به رویترز گفتند: مذاکرات جداگانه‌ای میان نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان در هفته‌های آینده در مکزیک برگزار خواهد شد.

واشنگتن مذاکرات میان دولت ونزوئلا و مخالفانش در خصوص انتخابات و خواسته‌های دیگر را تشویق می‌کند. تحریم‌های آمریکا پس از پیروزی مجدد مادورو در سال ۲۰۱۸ وضع شدند.

به گفته دو منبع آگاه، یکی از شرکت‌هایی که ممکن است مجوز دولت آمریکا را برای دریافت نفت ونزوئلا به عنوان بازپرداخت بدهی دریافت کند، شرکت «مورل اند پرام» است که یکی از شرکای شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا است.

سخنگوی «مورل اند پرام» تائید کرد که این شرکت فرانسوی، برای این منظور از مقامات آمریکایی درخواست کرده است.

منابع آگاه در واشنگتن تائید کردند که مذاکرات در هفته‌های اخیر، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته اما هشدار دادند که ممکن است هنوز زود باشد درباره هر گونه توافق نهایی صحبت شود زیرا مذاکرات هنوز در جریان است.

مقامات آمریکایی اوایل سال میلادی جاری، پیشنهادی را برای تسهیل تحریم‌ها علیه بخش نفت ونزوئلا تدوین کردند که بر اساس آن، در صورت حرکت کاراکاس به سوی برگزاری انتخابات آزاد، شرکت‌ها و کشورهای بیشتری اجازه خواهند یافت نفت این کشور آمریکای جنوبی را وارد کنند.

این پیشنهاد شامل چارچوب بندی مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا و اصلاح فرامین اجرایی آمریکا یا صدور فرامین جدیدی است تا خریداران در اروپا و مناطق دیگر بتوانند واردات نفت ونزوئلا را ازسربگیرند.

اگر اجازه جدیدی صادر شود، به شرکت‌های انرژی که سال‌ها در تلاش برای دریافت پول خود از ونزوئلا هستند، کمک خواهد کرد و در بلندمدت، این شرکت‌ها می‌توانند در افزایش تولید نفت ونزوئلا مشارکت کنند.

تسهیل تحریم‌ها در گذشته بسیاری محدود بوده است. شرکت آمریکایی شورون از نوامبر گذشته اجازه یافت فعالیت‌هایش در ونزوئلا را توسعه داده و نفت از این کشور به آمریکا صادر کنند.

شمار زیادی از شرکت‌های انرژی صف کشیده و منتظر دریافت اجازه مشابهی هستند تا بتوانند طلب خود از ونزوئلا را دریافت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های رپسول و اِنی، سال گذشته مجوز آمریکا را برای ازسرگیری واردات نفت ونزوئلا به عنوان بازپرداخت بدهی این کشور، دریافت کردند.

کد خبر 34836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =