پیش بینی قیمت بیت کوین بعد از حمله حماس به اسرائیل

برخی تحلیلگران عقیده دارند با توجه به حمله حماس به اسرائیل، سرمایه‌گذاران باید تغییرات بازار نفت و انرژی را به دقت زیر نظر بگیرند تا مسیر حرکت بیت کوین مشخص شود.

به گزارش بیداربورس به نقل از تسنیم؛ درگیری در خاورمیانه به دنبال حمله غافلگیرکننده حماس به شهرهای جنوبی فلسطین اشغالی می‌تواند به بازارهای ارز مجازی راه یافته و باعث سقوط کوتاه مدت سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مثل بیت کوین شود.

براساس اعلام کوین دسک، تاثیرات جنگ در خاورمیانه می‌تواند به بازارهای ارز مجازی راه یافته و باعث سقوط کوتاه مدت سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مثل بیت کوین شود. درگیری در خاورمیانه به دنبال حمله غافلگیرکننده حماس به شهرهای جنوبی فلسطین اشغالی در چند روز گذشته ادامه دارد.

طبق گفته گرتا یوان، سرپرست تحقیقات در پلتفرم سرمایه‌های دیجیتال وی‌دی‌اکس، بازار جهانی نگران است این درگیری به کشورهای همسایه تولید کننده نفت راه یابد». بحران خاورمیانه تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های مخاطره آمیز را پایین آورده و قیمت طلا را حدود یک درصد افزایش داده است.

بازارهای ارز مجازی ۲ درصد در روز دوشنبه سقوط کردند چون تاجران عقیده دارند افزایش قیمت نفت و سقوط بازارهای سهام به دنبال حمله حماس می‌تواند تجارت بین‌الملل را تحت تاثیر قرار دهد.

البته بازارهای ارز مجازی مقاومت خوبی نشان داده‌اند که می‌تواند اطمینان را در میان سرمایه‌گذاران افزایش دهد. قیمت بیت کوین یک کاهش موقتی به دنبال انتشار خبر حمله حماس داشت و در حال حاضر تثبیت شده است. به نظر می‌رسد مقاومت بازار سرمایه‌های مجازی نسبت به بحران‌های ژئوپلیتیکی گذشت افزایش یافته است.

برای مثال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به دنبال حمله این کشور به اوکراین، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را در ماه مارس سال گذشته میلادی به شدت افزایش داد. اما قیمت بیت کوین در آغاز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین در اوایل ۲۰۲۲ حدود ۷ درصد طی یک روز کاهش یافته بود که نشان دهنده تاثیر درگیری‌های ژئوپلیتیکی بر این گروه سرمایه است.

برخی تحلیلگران عقیده دارند سرمایه‌گذاران باید تغییرات بازار نفت و انرژی را به دقت زیر نظر بگیرند تا مسیر حرکت بیت کوین مشخص شود. افزایش قیمت نفت باعث موج فروش سهام شده و سیاست‌های پولی را سخت‌تر خواهد کرد که به ضرر سرمایه‌هایی مانند بیت کوین و کل بازار ارزهای مجازی است.

کد خبر 34912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =