مذاکره با ١٠ شرکت اروپایی و آسیایی برای همکاری در ساخت مسکن

رییس صندوق ملی مسکن از جزئیات تهاتر نفتی برای تامین منابع مسکن ملی و مذاکره با ١٠ شرکت اروپایی و آسیایی برای همکاری در ساخت مسکن خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محمدرضا اسماعیلی درباره میزان موجودی صندوق ملی مسکن به ایلنا، اعلام کرد: از ابتدای شکل‌گیری صندوق تا به امروز ١٢.۸ هزار میلیارد تومان محقق و بیش از ۶ هزار میلیارد تومان هم هزینه شد.

بانک ها بابت عقب ماندگی از ارقام پیش بینی شده موظفند ٢٠ درصد از تسهیلات را به بخش مسکن اختصاص دهند که به دلیل عدم اجرای این تعهد جرایمی برای آنها در نظر گرفته شد. میزان جریمه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴٩ هزار میلیارد تومان بود که با جریمه ٩١ هزار میلیارد تومانی به ١۴٠ هزار تومان رسید.

سازمان مالیات ٧٠ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص به عنوان جریمه صادر کرده‌ و طبق قانون این اعداد تخصیص یافته در نظر گرفته می‌شود. طبق تصمیمات ٢ میلیارد دلار اخذ شده از صندوق توسعه ملی به صندوق ملی مسکن واریز و از صندوق توسعه درخواست می شود اولویت مسکن را ملاک قرار دهند.

طبق قانون ٢٠ هزار میلیارد تومان برای سال ١۴٠١ از محل تهاتر نفت برای صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده که در حال انجام است. وزارت نفت بر اساس مصوبات گذشته در راستای تسهیل فروش نفت ، حواله نفتی ارایه می دهد تا مشکل را حل کند و به موازات منابع بودجه‌ای، حواله‌ها را در دنیا به فروش می رساند.

هر چند اولویت وزارت راه استفاده از توان تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی است اما ١٠ شرکت اروپایی و آسیایی برای همکاری در ساخت مسکن و تامین مالی با ایران در حال مذاکره هستند.

کد خبر 35079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =