وزارت صنعت هم اخذ عوارض صادراتی ۰.۵ درصدی از مواد معدنی را متوقف کرد

وزارت صنعت با اشاره به تصمیم توقف دریافت عوارض ۰.۵ درصدی صادرات مواد معدنی از سوی دیوان عدالت اداری از عدم اخذ عوارض در شرایط نامناسب بازار خبر داد.

به گزارش بیداربورس  سیف‌ اله امیری مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت درباره اقدامات برای کاهش خام فروشی به رادیو، اعلام کرد: خام فروشی در مورد کالاهایی که در داخل به آنها نیاز وجود دارد و زنجیره آنها باید در جهت حمایت از شرکت های داخلی تکمیل شود، بی معنا و اشتباه محض است.

خام فروشی در مورد برخی کالاها مانند سنگ آهن که فناوری تبدیل آن را وجود ندارد، مشکلی نیست. چون اگر این مواد صادر نشود حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ معدن تعطیل می‌شوند و برای حمایت از این معادن، باید خام فروشی کرد. سال ۹۴ حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن سنگ آهن صادر می‌ شد که اکنون به ۱. ۵ میلیون تن رسیده است.

برنامه وزارت صنعت، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از خام فروشی به هر طریقی است. دیوان عدالت اداری عوارض ۰.۵ درصدی صادرات مواد معدنی را متوقف کرد. در این راستا و در شرایط نامناسب بازار، تلاش می شود عوارضی گرفته نشود.

در خصوص ماشین آلات مشکلی خاصی وجود ندارد اما اخیراً بانک مرکزی تصمیمی گرفته در این کار خدشه ایجاد کرده و به همین دلیل هم نشست‌هایی را برای حل کردن این مسئله برگزار شد.

منبع: بورس پرس
کد خبر 35194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =