"نوری" بازهم خواهان خرید ۲۰ درصد از سهام پتروشیمی اروند شد

بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پتروشیمی اروند برای دومین بار طی یک سال اخیر با قیمت ۸.۲ هزار تومانی هر سهم آماده عرضه شده و پتروشیمی نوری هم برای خرید اعلام آمادگی کرد.

به گزارش بیداربورس، شرکت پتروشیمی نوری آماده حضور در دومین مزایده واگذاری بلوک ۲۰ درصدی سهام پتروشیمی اروند شد که آبان سال گذشته بدون نتیجه مانده بود.

بر این اساس، "نوری" در نظر دارد در دومین مزایده بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پتروشیمی اروند متعلق به گروه پتروشیمی تابان فردا به عنوان خریدار شرکت کند که شامل حدود ۲.۴ میلیارد سهم است.

در این واگذاری قیمت پایه هر سهم بیش از ۸.۲ هزار تومان (در مزایده قبلی بیش از ۴.۴ هزار تومان) و به ارزش ۱.۹ هزار میلیارد تومان ( در نوبت قبل ۱۱ هزار میلیارد تومان) تعیین شده است.

زمان بازگشایی پاکات هم ۳۰ مهر و زمان اعلام برنده یک هفته پس از بازگشایی پاکات خواهد بود. شرایط پرداخت هم ۵۰ درصد ثمن معامله بصورت نقدی و ۵۰ درصد باقیمانده بصورت ۴ قسط سه ماهه اعلام شد.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی اروند با سرمایه ۱.۲ هزار میلیارد تومانی از اسفند سال ۹۹ در بازار دوم معاملات بورس درج شده اما هنوز عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام انجام نشده است.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۷۸.۹ درصد سهامدار اصلی بشمار می رود و گروه پتروشیمی تابان فردا با ۲۰ درصد و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان یک درصد از سهم در ترکیب سهامداری حضور دارند.

کد خبر 35272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =