۱۳ میلیون تن محصول در بورس کالا معامله شد

آمار معاملات بورس کالای ایران در هفتمین ماه از سال ۱۴۰۲ نشان می دهد ۱۳ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۷۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۲۴ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی معامله شد که نسبت به شهریور به ترتیب ۱۱.۶ و ۸.۴ درصد افزایش را در حجم و ارزش به ثبت رساند.

به گزارش بیداربورس تالار محصول‌های صنعتی و معدنی در مهر ۱۴۰۲ میزبان معامله ۱۱ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۵۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۸۱ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان بود.

همچنین ۶ میلیون و ۷۴ هزار و ۳۷ تن سیمان، ۲ میلیون و ۵۵۲ هزار تن سنگ آهن، یک میلیون و ۸۱۷ هزار و ۹۱۹ تن فولاد، ۸۲۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۳ هزار و ۴۷۵ تن روی، ۲۷ هزار و ۶۲۰ تن آلومینیوم، ۳۶ هزار و ۶۳۵ تن مس، ۲ هزار و ۹۷۵ تن چدن، یک هزار تن کنسانتره مولیبدن، ۵۰۰ تن کک و ۴۵ تن کنسانتره فلزات گران بها در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی داد و ستد شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در مهر ۱۴۰۲، یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۴۵۹ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۴۰ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به این ترتیب ۵۱۹ هزار و ۲۰۰ تن وکیوم باتوم، ۶۳۲ هزار و ۶۸۹ تن قیر، ۴۰۱ هزار و ۹۹۱ تن انواع مواد پلیمری، ۱۶۳ هزار و ۸۰ تن لوب کات، ۱۵۸ هزار و ۶۵۰ تن مواد شیمیایی، ۲۷ هزار و ۸۷۰ تن گوگرد، ۲۳ هزار و ۳۹۹ تن روغن، ۱۰ هزار و ۶۱۸ تن فرآورده های نفتی، یک هزار و ۳۸۰ تن گازها و خوراک ها، یک هزار تن سلاپس واکس و ۲ هزار و ۱۴۰ تن عایق رطوبتی در این تالار به فروش رفت.

در تالار کشاورزی نیز یک هزار و ۱۵۰ کیلوگرم زعفران به ارزش ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دادوستد شد.

در بازار فرعی نیز ۱۲۱ هزار و ۱۵۸ تن انواع کالا و محصول (به ارزش یک هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان) در مهر امسال معامله شد.

کد خبر 35365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =