سود تلفیقی نیان الکترونیک با جهش ۴۵۶ درصدی به ۲۶۰ میلیارد تومان رسید

سود خالص تلفیقی شرکت تازه وارد نیان الکترونیک در عملکرد نیمه اول سال با جهش ۴۵۶ درصدی به ۲۶۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش بیداربورس، شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک که از ۳۱ خرداد سال جاری با عرضه اولیه ۱۲ درصد سهام به جمع شرکت های فرابورسی پیوسته با برنامه های مدون و از پیش اعلام شده به سهامداران، سال ۱۴۰۲ را با قدرت و سود آوری فوق العاده شروع کرد.

بر اساس این گزارش، "نیان" طی عملکرد ۶ ماه اول سال، سود خالص تلفیقی را با ۴۵۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان رساند. سود خالص شرکت اصلی هم بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان اعلام شد که که نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان از جهش ۱۹۹۴ درصدی دارد.

درآمدهای عملیاتی نیمه اول سال این شرکت هم با ۲۴۷ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته از ۶۴۲ میلیارد تومان عبور کرد.

به این ترتیب سود هر سهم "نیان" ( EPS) هم با این آمار عملکرد فوق العاده به ۱۲۲۴۴ ریال افزایش یافت و نسبت P/E هر سهم نیز به کمتر از ۱۲ مرتبه رسید. در این میان با توجه سیاست تقسیم سود ۱۰۰ درصدی شرکت های زیر مجموعه نیان در صورتی که P/E بر اساس سود گروه لحاظ شود این عدد به ۱۰ مرتبه خواهد رسید.

۱۰۰ درصد سود شرکت های زیرمجموعه در انتهای هر سال تقسیم شده و با توجه به سهامداری ۹۹درصدی شرکت اصلی در شرکت های زیرمجموعه، نیان الکترونیک از سود آنها منتفع می شود.

کد خبر 35376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =