حجم معاملات گواهی شمش طلا به ۱.۵ تن رسید

حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا در پایان معاملات هفته گذشته از ۱۵ میلیون گواهی معادل ۱.۵ تن شمش طلا عبور کرد تا این ابزار مالی جذاب بتواند با وجود عمر کوتاه بیش از ۵ همت نقدینگی از بازارها را به سمت معاملاتی رسمی و شفاف جذب کند.

به گزارش بیداربورس، حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از ابتدای راه اندازی این معاملات (۱۸ اسفند ۱۴۰۱) تا پایان معاملات هفته گذشته (۴ آبان ماه ۱۴۰۲) از مرز ۱۵ میلیون گواهی عبور کرد.

در مدت مذکور در مجموع ۲۹ هزار و ۸۲۶ معامله ثبت شده است که حجم آنها از ۱۵ میلیون گواهی عبور کرده و از نظر وزنی معادل بیش از ۱.۵ تن شمش طلاست. ارزش این معاملات نیز از ۵ همت عبور کرده است.

معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بستر معاملاتی شرکت بورس کالای ایران انجام می شود که ساعات معاملاتی آن از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۰:۳۰ (پیش گشایش) و ۱۰:۳۰ الی ۱۷:۰۰ (حراج پیوسته) می باشد.

این بازار شاهد حضور فعالان زیادی شامل اشخاص حقیقی و حقوقی متعدد است و همه افراد می توانند پس از اخذ کد بازار مالی بورس کالا از طریق شرکت های کارگزاری حتی با سرمایه اندک ۳۰۰ هزار تومان نیز اقدام به خرید کنند.

اقدامات شرکت بورس کالای ایران در توسعه هرچه بیشتر بازار شمش طلا، نوید چشم اندازی روشن از آینده این بازار می دهد.

استقبال بانک ها در پذیرش خزانه هایشان به عنوان محل سپرده گذاری شمش های طلا در کنار حضور فعال واردکنندگان طلا و بازارگردانان فعال این حوزه، بیانگر استمرار روند مطلوب کنونی است.

گفتنی است، سایر ابزارهای تعریف شده در حوزه شمش طلا نیز با استقبال خوب سرمایه گذاران مواجه هستند به گونه ای که در حوزه اختیار معامله تعداد موقعیت های باز امروز از ۱۰ هزار موقعیت گذشت.

کد خبر 35511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =