مشکل اصلی بورس جای دیگری است و هیجانات جنگ فروکش می کند

کارشناس بازار سرمایه هیجان ناشی از تنش‌ جنگ سهامداران را زودگذر دانست و مشکل اصلی بورس را نرخ بالای سود بانکی معرفی کرد.

به گزارش بیداربورس، علی احمدی در خصوص شرایط فعلی بازار سرمایه که با تشدید نگرانی سهامداران از احتمال تبعات جنگ حماس و اسرائیل به  منطقه و کاهش بیشتر قیمت ها به تسنیم، گفت: این بازار همواره تحت تاثیر عوامل مختلف داخلی و خارجی ، دچار فراز و فرودهای متعددی می‌شود.

وی افزود: تنش‌های اسرائیل و فلسطین یکی از عواملی است که دیروز اثر منفی بر بورس گذاشت و فعالان به این اتفاق بیش واکنشی داشتند اما هیجان جنگ هم در بورس فروکش می کند و سرمایه‌گذاران باید به اثرات بنیادی این اتفاق بر اقتصاد و نمادها تمرکز کنند.

این کارشناس ادامه داد: نرخ بالای سود بانکی یکی دیگر از مواردی است که موجب شده در شرایط رکودی اقتصاد بخشی از سرمایه و نقدینگی به سمت بانک ها رفته و آنجا پارک شود. با کم شدن نرخ سود بانکی بخشی از این نقدینگی به سمت بورس حرکت خواهد کرد.

احمدی قیمت سهام شرکت ها را ارزنده دانست و گفت: همواره سرمایه‌گذاری در بورس با دید میان و بلندمدت، سود مناسبی نصیب سرمایه‌ گذاران کرده و باید با مشورت، تحلیل و بررسی اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در سهام کرد.

کد خبر 35542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =