موقعیت تعهدی باز آپشن شمش طلا از ۱۳ هزار قرارداد عبور کرد

با استقبال خیره‌کننده سرمایه‌گذاران از معاملات مربوط به قرارداد اختیار معامله شمش طلا در بورس کالا، تعداد موقعیت‌های تعهدی باز این معاملات روز شنبه ۶ آبان، از ۱۳ هزار و ۲۰۰ قرارداد عبور کرد.

به گزارش بیداربورس، به نظر می‌رسد استراتژی ترکیبی کاورد کال نقش اساسی در استقبال سرمایه‌گذاران از این معاملات داشته است. کاورد کال یکی از بنیادی‌ترین و محبوب ترین استراتژی های درآمدزا در میان افراد تازه‌کار و حرفه ای است. درآمدزا بودن، به این معنی است که نه تنها هزینه‌ای برای ورود به آن پرداخت نمی‌کنید بلکه درآمدی هم فوراً‌ بدست می‌آورید.

برای نخستین بار در بازار مشتقه بورس کالا، امکان استفاده از استراتژی ترکیبی کاورد کال (موقعیت باز فروش اختیار معامله خرید پوشش داده شده با خرید دارایی پایه) در بازار آپشن بدون تامین وجه تضمین فراهم شد. فعالان بازار می‌توانند در لحظه و به محض ارسال درخواست امکان استفاده از دارایی پایه به عنوان وجه تضمین موقعیت فروش اختیار خرید شمش طلا را داشته باشند.

با وجود آنکه زمان زیادی از راه اندازی معاملات اختیار معامله شمش طلا در بورس کالای ایران نمی‌گذرد اما تعداد موقعیت‌های تعهدی باز این معاملات، تا پایان روز گذشته (۶ آبان)، ۱۳ هزار و ۲۱۹ موقعیت بود که با استقبال بالای سرمایه گذاران روبه‌رو شد.

براساس آمارهای منتشره از ۱۸ مهر تا ۶ آبان ، ۱۵ هزار و ۲۱۹ قرارداد اختیار معامله شمش طلا در بورس کالای ایران منعقد شد.

با راه اندازی قرارداد اختیار معامله شمش طلا، زنجیره ابزارهای مالی روی شمش طلا تکمیل شده و سبد این دارایی در بورس کالا تکمیل شد.

کد خبر 35548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =