پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۶ آبان

قیمت سکه امامی روز گذشته کاهش قابل توجهی را ثبت عده‌ای از معامله‌گران باور دارند که دلار و سکه در روزهای اخیر به یک نقطه تعادل رسیده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز و سکه در روزهای اخیر حکایت از این دارد که قیمت دلار جان‌افزایش ندارد و در میان اخبار منتشر شده از آتش‌بس و یا توقف موقت جنگ، روند نزولی به خود گرفته است و خریداران از بازار عقب کشیده‌اند. همین امر موجب بلاتکلیفی عده‌ای از سکه بازان شده و به‌تبع آن فلز گران‌بهای داخلی در یک محدوده خاص به تعادل نسبی رسیده است.

قیمت سکه امامی روز گذشته کاهش قابل توجهی را ثبت کرد. این فلز گران‌بهای داخلی که روز قبل با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شده بود امروز تا سطح حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد؛ اما عصر در حدود ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

تکنیکال کارها با اشاره به تعادل قیمت سکه در روزهای اخیر می‌گفتند سکه در حالت کندل دوجی خنثی قرار دارد. به گفته آنها در کندل دوجی قیمت باز و بسته‌شدن تقریباً با یکدیگر مساوی است و اغلب در الگوها به‌صورت ترکیبی ظاهر می‌شوند. کندل دوجی شبیه یک علامت مثبت است. در واقع کندل‌استیک دوجی نشان‌دهنده نااطمینانی و سردرگمی در بازار است.

پیشکسوت های بازار معتقدند که سکه امامی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و درصورتی‌که بالای این مرز ماندگار شود، فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان محتمل است. بااین‌حال اگر نرخ دلار به مسیر صعودی روز قبل ادامه دهد، این امر سطح انتظارات در بازار سکه را تا حدودی صعودی خواهد کرد.

البته گفتنی است که اگر سکه امامی حمایت مهم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

کد خبر 35962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =