در بازار طلا چه خبر است؟

یک فعال بازار طلا با اشاره به کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت هر مثقال طلا پیش بینی کرد بازار طلا و سکه در ثبات قیمتی به مسیر خود ادامه دهد.

به گزارش بیداربورس محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره آخرین وضعیت بازار گفت: همانطور  که پیش بینی شده بود قیمت جهانی طلا دوباره کاهشی شد و در آخرین نرخ به ۱۹۳۸ دلار رسید قیمت ارز نیز تغییری نداشت و به دلیل کاهش ۸ دلاری انس جهانی از قیمت طلا و سکه کمی کاسته شد.

وی افزود: شرایط فعلی بازار بسیار با ثبات است و که ناشی از تعادل عرضه و تقاضا و ثبات بازار ارز است؛ این دو عامل در ثبات قیمت ها موثر بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه تغییرات جزئی کاهشی داشته است اظهار داشت: قیمت سکه طرح قدیم به ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید سکه طرح جدید ۲۹ میلیون تومان شد قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان  و سکه یک گرمی هم به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای اضافه کرد: به دلیل افت انس جهانی قیمت طلای آب شده نیز کاهشی شد و هر مثقال طلا با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به هفته گذشته به ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۷۰ هزار تومانی ۲ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان شد.

به گفته این فعال بازار طلا حباب سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است که کشتی آرای معتقد است این تغییر جزئی بوده که شاید دلیل آن عدم تعادل عرضه و تقاضای سکه باشد.

وی با بیان اینکه ثبات قیمت ها در بازار حاکم است پیش بینی کرد وضعیت کنونی بازار طلا و سکه ادامه داشته باشد. 

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 36107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =