آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با کاهش قیمت طلا، نفت، شاخص دلار و...

تحولات بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با کاهش قیمت طلا، نفت و شاخص دلار، روند افزایشی فلزات پایه و ... همراه شد.

به گزارش بیداربورس، وضعیت بازارهای جهانی در پایان هفته سوم آبان از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، هفته گذشته، دومین افت هفتگی انس طلا با توجه تقویت ارزش دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا همزمان با تداوم روند رونق اقتصادی در بازارهای جانشین اتفاق افتاد. شاخص دلار نیز بزرگترین رشد هفتگی را در دو ماه اخیر شاهد بود و در پایان هفته به ۱۵.۸ واحد رسید.

بررسی جو حاکم بر بازار نفت هم نشان داد قیمت نفت برنت برای سومین هفته متوالی با ۳.۴ دلار کاهش به ۸۱.۷ دلار رسید. تسلط نگرانی‌ها در خصوص تضعیف تقاضای نفت بر ریسک مرتبط با خاورمیانه بر عرضه نفت بر بازار اثرگذار بود.

در فضای اقتصاد کلان حاکم بر بازار جهانی و از میان فلزات پایه، قیمت آلومینیوم و روی کاهش یافت. درحالی که روند روی و سنگ آهن، افزایشی بود.

قیمت اوره منطقه خاورمیانه نیز کاهش یافت اما در نقطه مقابل، قیمت فوب ایران افزایشی بود. کاهش قیمت متانول اروپا نیز به دلیل محدودیت معاملات در مقایسه با افزایش قیمت متانول آسیا ناشی از افزایش تقاضا، اتفاق افتاد. روند قیمتی اکثر محصولات پتروشیمی نیز در هفته گذشته کاهشی بود.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir مراجعه شود.

آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با کاهش قیمت طلا، نفت، شاخص دلار و...

کد خبر 36254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =