امکان سرمایه‌گذاری خرد در بازار طلا با گواهی سپرده

مجید عشقی گفت: طلا به عنوان یک دارایی سنتی دارای خریداران زیادی است و افراد علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در این بازار دارند؛ اما تاکنون چندان امکان سرمایه‌گذاری خرد در بازار طلا به صورت سازمان یافته وجود نداشته است.

به گزارش بیداربورس مجید عشقی گفت: طلا به عنوان یک دارایی سنتی دارای خریداران زیادی است و افراد علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در این بازار دارند؛ اما تاکنون چندان امکان سرمایه‌گذاری خرد در بازار طلا به صورت سازمان یافته وجود نداشته است.

تاکنون اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر ۶ تن طلا را در اندازه مختلف خریداری کردند که این میزان شامل یک‌دهم گرم تا چند کیلو طلا بوده است.

این طلا در خزانه بانک باقی می‌ماند، گواهی آن در بازار سهام معامله می‌شود و تولیدکننده آن شمش می‌تواند از طریق منابع جمع‌آوری شده سرمایه‌گذاری مجدد داشته باشد تا از این طریق تولید بیشتری را انجام دهد.

رییس سازمان بورس به تامین مالی پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از جذاب‌ترین ابزارها برای این بخش، شرکت سهامی عام پروژه است.

در این راستا یک پروژه اجرا شده و تا ۵۰ یا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است؛ اما برای ادامه کار و نیز سرمایه در گردش نیاز به منابع دارد، این شرکت را در بازار بورس یا فرابورس پذیرش می‌کنیم و در یک بازار کاملاً شفاف ارزش‌گذاری می‌شود.

در آینده نزدیک بزرگ‌ترین پروژه پذیره‌نویسی از محل صرف سهام در بورس انجام خواهد شد که یک پروژه بسیار سودآور و حوزه صنعت است و امیدواریم با موفقیت انجام شود.

وی به ارتباط با شرکت‌ها با سرمایه‌گذاران خرد در خصوص پرداخت سود اشاره کرد و افزود: در سال گذشته این مساله را اجباری کردیم تا همه شرکت‌ها سود خود را از طریق الکترونیک و نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت کنند.

شرکت ملزم خواهد بود بر اساس اطلاعیه‌ای که در سامانه کدال منتشر می‌کند منابع را به شرکت سپرده‌گذاری واریز و شرکت سپرده‌گذاری در همان روز یا روز بعد به حساب سهامداران پرداخت کند.

منابعی که در حساب شرکت‌ها رسوب کرده بود به حساب سهامداران پرداخت شد.
 

کد خبر 36289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =