پیش بینی قیمت دلار امروز ۲۴ آبان

در مجموع بازار ارز روزهای رنجی را سپری می‌کند، البته به بیان دیگر می‌توان گفت بازار ارز در روزهای بلاتکلیف خود به سر می‌برد. قیمت دلار هرات از ابتدای هفته قبل در محدوده مشخص ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان داده و در چارت دلار نیز در این ناحیه ابر کومو در قیمت‌ها قرار گرفته که کاملاً بلاتکلیفی بازار را نشان می‌دهد.

به گزارش بیداربورس به نقل از  اقتصادنیوز، قیمت دلار تهران در شروع معاملات نقدی روز گذشته با ۵۱ هزار و ۵۰ تومان باز شد. این قیمت در مقایسه با روز دوشنبه تقریباً ۲۰۰ تومان پایین‌تر بود. بال این حال، قیمت دلار در عصر دیروز به ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز دوشنبه ثبات را نشان می‌دهد. البته در پشت خط چهارشنبه‌شب هم فشار فروش بیشتر شد و اسکناس آمریکایی تا کف کانال ۵۱ هزار تومان پایین آمد.

بازیگران بازار ارزی کاهش ریسک‌های سیاسی را عامل مهمی در بازگشت دلار به کانال پایین‌تر می‌دانند. این افراد فضای بازار را خلوت توصیف کرده و سطح تقاضا را در حدی نمی‌دانند که نرخ در کانال ۵۱ به تعادل برسد. علاوه‌برآن فضای معاملات رسمی و نحوه تخصیص ارز سهمیه‌ای نیز به‌گونه‌ای است که به نظر می‌رسد مشکلی در زمینه تأمین ارز وجود ندارد. پیش‌تر نیز برخی از اقتصاددانان با درنظرگرفتن شرایط فعلی فروش نفت برای ماه‌های آتی از تداوم‌یافتن ثبات ارزی سخن گفته بودند. به‌عبارت‌دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در نیمه اول کانال ۵۱ هزارتومانی تثبیت شده و ضربان آن کند شده است که نشان می‌دهد قیمت‌ها در کنترل بازارساز است.

در هرات هم قیمت دلار دیروز با ۵۱ هزار تومان راهی بازار شد که نسبت به دوشنبه ۱۵۰ تومان بالاتر بود. البته در نیمه ظهر کانال ۵۱ هزار تومان را از دست داد و با ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز دوشنبه تقریباً رنج بود. همچنین روز گذشته نرخ حواله درهم نیز نوسان محدودی را ثبت کرد و با ۱۴ هزار و ۲۰ تومان به فروش رسید.

از لحاظ فنی معامله‌گران معتقدند اگر قیمت دلار از محدوده حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خارج شود به سمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت خواهد کرد و پس از کف‌زنی دوباره به روند صعود برمی‌گردد. اما درصورتی‌که قیمت دلار هرات از مرز مقاومت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند محدوده مهم‌تر مقاومتی آن ۵۱ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان است که در صورت شکستن آن، روند صعودی می‌شود.

از نگاه معامله‌گران، در تحلیل‌های میان‌مدت، قیمت دلار صعودی است. از نظر آن‌ها کف خط روند صعودی در بازار ارز هرات بین ۴۹ هزار و ۷۰۰ تا ۵۰ هزار تومان است و تا زمانی که بالای این محدوده باشد به نزول فکر نمی‌کند. در بازار درهم نیز حمایت ۱۴ هزار تومان بسیار مهم شده و نزدیک به سه هفته است که قیمت به زیر آن نرفته است. درواقع آن چیزی که موجب مکش قیمت دلار به کانال ۵۱ هزار تومان می‌شود حفظ قیمت درهم در کانال ۱۴ هزار تومان است.

کد خبر 36291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =