احتمال واریز ۳۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه به بورس تا دو هفته آینده

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از احتمال واریز ۳۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق توسعه، توسط بانک مرکزی طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش بیداربورس،  محمد ابراهیم آقابابایی با اشاره به اینکه طبق مصوبه، صندوق توسعه ملی از سال ۹۴ مکلف است سالانه یک درصد از منابع ورودی را در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده گذاری کند به ایلنا گفت: بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت از ۲۱ اردیبهشت  سال جاری به مدت سه هفته به بانک مرکزی فرصت داده شده  ۲۰۰ میلیون دلار بفروشد و معادل ریالی آن را به صندوق واریز کند. بنابراین انتظار می رود تا دو هفته آینده ۳۵۰۰ میلیارد تومان واریز شود.

وی افزود: در شهریور سال گذشته این رقم به ۵۱۰ میلیون دلار رسید و مسئولان صندوق توسعه ملی اعلام کردند معادل ریالی آن باید با نرخ دلار نیمایی محاسبه و به صندوق واریز شود. طبیعتا طی این چند ماه ممکن است این رقم بالاتر رفته باشد. اگر ملاک را همان ۵۱۰ میلیون دلار قرار دهیم در آذر ماه سال ۹۹ هزار میلیارد تومان به صندوق وارد شده و  ۱۰۳۴ میلیارد تومان هم ۲۶ اردیبهشت سال جاری واریز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد:  هزار میلیارد تومان واریز شده در آذر سال گذشته، طی چهار ماه ۸ بار خرید و فروش شد و به ۸ برابر رسیده اما نسبت به وسعت بازار بسیار ناچیز بوده است.

آقابابایی ادامه داد:  متناسب با ارزش بازار گروه‌ها، خرید انجام می‌ شود و به گروهی که ارزش بازار آن بیشتر باشد، پول بیشتری اختصاص داده می شود.

کد خبر 3641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =