پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۹ آبان

قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب نزولی شد. فعالان اقتصادی می گفتند در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری مسیر کاهش را دنبال کند، این امر ممکن است فشار فروش در بازار سکه را افزایش دهد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات نقدی روز گذشته قیمت سکه امامی در حدود ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با عصر شنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. همچنین در معاملات پشت خطی یکشنبه شب سکه بازان تمایل زیادی به خرید سکه امامی نداشتند و فلز زرد رنگ داخلی در مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید. 

اما در معاملات پشت خطی یکشنبه شب، قیمت دلار نزولی شد. برخی از فعالان بازار می گفتند که عقب نشینی شبانه نرخ دلار احتمالا به کام جناح افزایشی بازار سکه در روز جاری خوش نخواهد آمد و کفه ترازوی کاهشی ها در بازار سکه را سنگین خواهد کرد. طبق ادعای برخی از معامله گران قیمت دلار در پشت خط یکشنبه شب تا مرز ۵۱ هزار و۱۵۰ تومان افت کرد. این اتفاق در حالی بود که اسکناس آمریکایی روز یکشنبه فعالیت کاری خود را با ۵۱ هزار و۴۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان به پایان رسانده بود. 

البته برخی از سکه‌بازان امیدوارند که ثبات قیمت طلای جهانی در مرز ۱۹۸۰ دلار بتواند اثر کاهشی قیمت دلار در بازار شبانه را تعدیل کند. 

عده ای از معامله‌گران باتوجه به اینکه صندوق اسپایدر هفته قبل خریدار بوده پیش بینی می کنند که قیمت طلای جهانی مسیر صعود را دنبال خواهد کرد. تحلیلگران اقتصادی می گویند که اگر قیمت اونس طلا صعودی شود با توجه به عقب نشینی قیمت دلار، معامله گران احتمالا شاهد جدایی دوباره قیمت طلا،‌سکه و دلار باشند. 

فنی کارها می‌گویند در شرایط کنونی مرز مقاومتی ۲۹ میلیون تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

کد خبر 36461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =