تجدید ارزیابی خودرویی‌ها تا قیمت گذاری‌های دستوری / فرصت و چالش جدید گروه خودرویی با نگاهی به روند حرکتی ایرانخودرو

از مزیت های تجدید ارزیابی ها صورت های مالی خودروسازان را به نحوی اصلاح می کند که خودروسازان قادر به دریافت تسهیلات بانکی شوند و به علاوه واقعی سازی هزینه استهلاک و ارزش دارایی های شرکت ها در شفافیت وضعیت شرکت ها کمک میکند . از طرفی با رقیق شدن قیمت ها پس از افزایش سرمایه جذابیت خرید برای سهامداران نیز بالا میرود.

به گزارش بیداربورس  در چند روز گذشته بانک مرکزی برای شرکت های ایرانخودرو و سایپا فرصت داد تا این شرکت ها بدون در نظر گرفتن بدهی های پرداخت نشده از بانک ها وام دریافت کنند. طبق این بخشنامه ، بانکها دیگر به خاطر مشمول ماده ۱۴۱ و زیان‌ده بودن ایران خودرو و سایپا، محدودیت نداشته و می‌توانند در زمینه های مختلف از جمله طرحهای توسعه، سرمایه در گردش و تجهیزات، تامین اعتبار کنند و برای بدهی‌هایی که به شبکه بانکی دارند، مهلت داده می‌شود که کمک بزرگی به تسهیل و تزریق نقدینگی به این دو شرکت برای پیش برد توان تولید و افزایش محصولات میکند.
با این تفاسیر به نظر می‌رسد تجدید ارزیابی دارایی این دو غول خودروساز نزدیک است؛ چرا که یکی از دلایلی که شرکت ها به سمت تجدیدارزیابی می‌روند این است که بتونند بر اساس ارزش روز دارایی هاشان، وام و تسهیلات بیشتری دریافت کنند.
اما با حل شدن این موضوع و موافقت بانک ها با این بخشنامه،  باز هم بحث قیمت گذاری دستوری و دخالت های دولت در روند سودسازی شرکت های خودروساز  با این همه زیان سنگین باز است که باید در مراحل بعدی حل شود.

تحلیل نموداری خودرو و پیش بینی روند پیش رو

با همه حواشی اخیر به نظر میرسد سهامداران ایرانخودرو باز هم باید صبور باشند ..
به لحاظ زمانی هفته اول ابان یک برگشت انتظار میرفت که محقق شد و سهم از ۲۲۶ تومان به حوالی ۲۷۰ تومان رسید . محدوده زمانی دیگر اواخر اذر است.
خودروبه نظر برای تکمیل موج B از سناریوی اول کمی زمان میخواهد و با رعایت حد حمایت ۲۲۰ تومان در این قیمت ها ارزنده است. با تکمیل این موج ترکیبی ، شروع موج صعودی رقم میخورد که تارگت های خوبی دارد.  هدف های مسیر با شکست ۲۷۰ تومان : ۳۰۰ و سپس ۴۰۰ و ۵۰۰ تومان خواهد بود.
در سناریوی دوم ابی رنگ می تواند کل مسیر از ۹۹ تا کنون تکمیل یک مثلث را رقم بزند که در اخرین لگ آن یعنی E هستیم. با تکمیل این ریزش اخر یک رشد پساالگویی با تارگت خوب برای خودرو رقم میخورد.

تجدید ارزیابی خودرویی‌ها تا قیمت گذاری‌های دستوری / فرصت و چالش جدید گروه خودرویی با نگاهی به روند حرکتی ایرانخودرو

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 36469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =