بررسی کامل «غشصفا»؛ از ارزنده ترین نمادهای لبنی!

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان(سهامی عام) یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدی فرآورده های لبنی در استان اصفهان می باشد.

به گزارش بیداربورس، در سال ۱۳۵۵ به صورت سهامی خاص تاسیس گردید. در سال ۱۳۷۹ ضمن اصلاح مفاد اسا سنامه شرکت ، نوع شرکت به "سهامی عام" تغییر یافته است. نماد غشصفا در سال ۱۳۸۰ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

فعالیت شرکت در رشته صنایع غذایی و گروه صنایع تبدیلی شیری به منظور سالمسازی شیر خام دریافتی از دامداریها از عوامل بیماری زا، از طریق فرآیند پاستوریزاسیون و استریلیزاسیون و تهیه مشتقات استحصالات لبنی است.
شرکت ظرفیت تولید بالغ بر ۷۶،۰۰۰ تن دارد و  محصولات تولیدی شرکت شامل انواع محصولات لبنی شامل پنیر،کره ، خامه،دوغ، شیر، ماست وکشک می باشد. مصارف محصولات تولیدی شرکت در حوزه خوراک غذائی مردم و مواد اولیه صنایع بیسکوئیت و شکلات سازی خلاصه شده است.

عوامل تاثیر گذار بر شرکت های تولید کننده محصولات غذایی یکسان می باشد، شرکت هایی که بتوانند مواد اولیه را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنند می توانند محصولات با کیفیت و با حاشیه سود مناسب تولید کنند و درآمد خود را افزایش دهند.

با توجه به شرایط موجود در دنیا و حضور پاندمی بیماری کرونا این شرکت نیز در بازار یابی محصولات تولیدی مانند سایر شرکت ها دچار چالش شده است.

مشتریان محصولات نماد غشصفا شامل عموم مردم، رستوران ها، شرکت ها و ... می باشند.

همچنین به پشتوانه صادرات مستمر به کشورهای منطقه درآمد دلاری دارد.

سهامداران

این شرکت زیرمجموعه صنایع شیر ایران می باشد که مالکیت ۶۱.۵ درصدی شرکت را دارد. شرکت ایثار اصفهان ۵.۳ درصد و بازرگانی افق کوروش ۳ درصد شرکت را دارد.

سودآوری و فروش  غشصفا

 شرکت در ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۲ توانست حدود ۱۱۸ میلیارد تومان سودخالص شناسایی کند که نسبت به ۶ ماهه مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد رشد داشته است. درآمد عملیاتی شرکت با ۱۱ درصد رشد به ۱,۶۷۳ میلیارد تومان رسید و همچنین سود ناخالص شرکت با ثبت سرمایه حدود ۱۱۶ میلیارد تومانی نیز با افزایش ۵ درصدی همراه  شد و به حدود ۲۰۷ میلیارد تومان رسید.

شرکت در مدت ۷ ماهه منتهی به مهرماه  حدود ۲,۰۰۵ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود بدست آورد که حدود ۳۳۳ میلیارد تومان این مبلغ مربوط به فروش در مهرماه است. مبلغ فروش شرکت نسبت به ۷ ماهه سال گذشته خود حدود ۸ درصد رشد داشته است.

روند پیش روی سهم و نمودار شمارش شده

وضعیت نموداری سهم نشان میدهد خرید این سهم کم ریسک بوده و به دید سرمایه گذاری میان مدت ارزنده است.

همان گونه که مشاهده میشود نمودار لگاریتمی تعدیلی سهم  را داریم که پس از تکمیل یک abcدر قالب موج (A) یک دیامتریک زمانبر صعودی برای تکمیل (B) شروع شده که از محدوده ۷۸۰ در بهمن ۱۴۰۰  برگشت داشتیم و هنوز الگو ادامه دارد. این اصلاح عمیق که از ار دیبهشت ماه سهم را از محدوده ۲۶۰۰ به ۱۲۵۰ تومان به صورت یک سیمتریک رسانده است لگ d بوده و به نظر تمام شده است. برگشت پرقدرت و ادامه تقاضا شروع موج e است که صعودی بوده و تارگت های میانی ۱۹۰۰-۲۰۰۰ و سپس شکست سقف ۲۶۰۰ را نشانه رفته است.

لذا با رعایت حد حمایت معتبر ، این قیمت ها کمریسک است.

بررسی کامل «غشصفها»؛ از ارزنده ترین نمادهای لبنی!

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 36550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =