۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
فعالین مجازی را رتبه‌بندی کنید/ بورس زیر سایه کانال‌های تگرامی!

رسانه‌ها تاثیر قابل‌توجهی بر جهت‌دهی به بازار دارند؛ بنابراین بهتر است که مسئولین مکانیزمی برای آن‌ها در نظر بگیرند و آن‌ها را رتبه‌بندی کند تا سهامداران و فعالین بازار دچار ضرر و زیان نشوند.

علی بهشتی‌روی، کارشناس بازارسرمایه نوشت: این روزها را می‌توان عصر ارتباطات و فضای مجازی دانست؛ از یک کودک خردسال گرفته تا یک فرد کهن‌سال حداقل روزانه یک‌ساعت درفضای مجازی می‌چرخند که باتوجه به این مهم نمی‌توان تاثیر رسانه‌ها را بر روند بازارها از جمله بازارسرمایه انکار کرد.  
خوبی‌های فضای مجازی و تاثیری که بر بازارسرمایه دارد، مواردی از جمله سرعت انتقال اخبار، شفافیت به دلیل عدم وجود تعارفات مرسوم در فرهنگ و .... است. 
رسانه‌ها علاوه بر تاثیرات مثبت گاهی می‌توانند اثرات مخربی نیز به همراه داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیگنال فروشی برخی از کانال‌های دروغین اشاره کرد؛ این کانال‌ها با انتشار اخبار و اطلاعات خلاف واقع موجب گمراهی و سردرگمی فعالین بازار می‌شوند؛ از سویی به دلیل اینکه در فضای مجازی امکان شناخت و رهگیری فرد گوینده پایین است، برخوردی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
 باتوجه به این موارد متوجه می‌شویم که رسانه‌ها تاثیر قابل‌توجهی بر جهت‌دهی به بازار دارند؛ بنابراین بهتر است که مسئولین مکانیزمی برای آن‌ها در نظر بگیرند و آن‌ها را رتبه‌بندی کند تا سهامداران و فعالین بازار دچار ضرر و زیان نشوند.

کد خبر 36621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =