تغییر قیمت ناگهانی سکه و طلا در شروع هفته

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رشد قیمت طلا و سکه در اولین روز کاری این هفته، نوسان بازار ارز و صعود انس جهانی را عامل این تغییر قیمت‌ها عنوان کرد.

به گزارش بیداربورس نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: انس جهانی در روز شنبه انس جهانی با افزایش ۱۱ دلاری حتی به ۲۰۰۵ دلار هم رسید در بازارهای داخلی نیز قیمت سکه و طلا افزایشی بود.

وی اضافه کرد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۲ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید، سکه تمام طرح جدید با ۲۵۰ هزار تومان افزایش ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم با ۳۰۰ هزار تومان افزایش ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه با رشد ۱۵۰ هزار تومانی ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان افزایش ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی هم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: حباب سکه ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد. قیمت انس نقره نیز ۲۴ دلار و ۳۳ سنت هست  و هر گرم نقره در بازار داخل ۴۰ هزار ۳۰۰ تومان مبادله می شود.

بذرافشان درباره دلیل افزایش قیمت سکه و طلا نیز اظهار داشت: بخشی از این افزایش قیمت‌ها به رشد انس جهانی باز می گردد بخش دیگر این روند تحت تاثیر نوسان بازار ارز است که باعث شد که قیمت ها اندکی افزایش داشته باشد اما تقاضا در بازار تشدید نشده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پیش‌بینی از روند قیمت ها درهفته جاری نیز گفت: در صورتی که در بازارهای جهانی نوسان خاصی نباشد با توجه به اینکه در هفته های اخیر قیمت ها ثبات داشته است در نهایت ممکن است افزایش ۱ تا ۳ درصدی معمول افزایش یا کاهش قیمت را داشته باشیم. با توجه به نبود تقاضا نوسان چشمگیری برای بازار پیش بینی نمی شود مگر اینکه بحران خاصی در بازارهای جهانی پیش بیاید که بازارهای داخلی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 36683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =