نرخ بیکاری ۷ درصدی در ۱۹ استان

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نرخ بیکاری حدود ۷درصدی در ۱۹ استان و تک‌رقمی شدن این نرخ در ۲۵ استان با افزایش اختیارات پرداخت تسهیلات به استانداران خبر داد.

به گزارش بیداربورس،‌ محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار  با انتشار پستی در شبکه اجتماعی نوشت:«برای اولین بار در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ همت تسهیلات اشتغالزایی به صورت مستقیم در اختیار استانداران قرار گرفته که در جهت تمرکز زدایی و توجه ویژه به استعدادهای منطقه ای صورت پذیرفته است.

یکی از دلایل تک رقمی بودن نرخ بیکاری ۲۵ استان افزایش اختیارات استانداران محترم در عرصه اشتغالزایی بوده است.»

به گزارش تسنیم، پیش از این نیز کریمی بیرانوند در پستی دیگربیان کرده بود «نرخ بیکاری در ۱۹ استان در کانال بی‌سابقه ۷درصد قرار گرفته و در ۲۵استان نرخ بیکاری تک‌رقمی شده است. تنها در ۶استان نرخ بیکاری دورقمی وجود دارد که بالاترین آن ۱۲.۵درصد است، درحالی‌که تابستان سال ۱۴۰۱ بالاترین نرخ ۲۲درصد بوده است. بیشترین کاهش هم مربوط به استان هرمزگان است.»

مرکز آمار ایران چندی پیش گزارشی مربوط به نرخ بیکاری را منتشر کرد. بر این اساس، نرخ بیکاری تابستان امسال به ۷.۹ درصد رسید و نسبت به سال گذشته به میزان یک درصد کاهش داشت که این مسئله تداوم و استمرار کاهشی بودن نرخ بیکاری طی فصول مختلف در دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

کد خبر 36731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =