پیش‌بینی بورس امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۲

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه بورس تهران برای چهارمین روز متوالی صعود کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۱ آذر- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۲۸ هزار و ۴۹۷ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۸ هزار و ۵۷۹ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  ۱۹۵ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و ۲۵۶ واحد افزایش پیدا کرد.

**بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله)، شرکت توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) و شرکت شیمی دارویی داروپخش (دشیمی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان)، شرکت ایران خودرو دیزل (خاور) و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

**بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ولملت (شرکت واسپاری ملت)، سیلام (شرکت سیمان ایلام) و بالبر (شرکت کابل البرز) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

**عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۷۲ نماد صف خرید داشتند و ۴۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۸۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۵۵ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۱ درصدی به ۴۰۴ میلیارد تومان رسید.

020910

**پیش‌بینی بورس امروز 

روز چهارشنبه شاخص‌ کل برای چهارمین روز صعود کرد و همچنین شاهد ورود پول حقیقی به میزان ۲۶۸ میلیارد تومان بودیم. شد. نماد وبصادر بیشترین ورود سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای فولاد، ذوب، کترام و ثشاهد بیشترین ورود پول را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه نمادهای فولاد، وغدیر و فملی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به روز قبل به ۶ هزار و ۱۲ میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه نرخ رشد شاخص بیشتر شد، پس از ۳ روز پول حقیقی وارد شد و معاملات سهام به بیشترین میزان در پاییز امسال رسید. بنابراین می‌توان از ۳ نشانه مثبت در معاملات چهارشنبه صحبت کرد. اما امروز مهمترین خبر برای اهالی بازار سرمایه جلسه ریاست سازمان بورس، مدیران هلدینگ‌های بازار سرمایه و مدیران بانک‌های بورسی درباره تجدید ارزیابی دارایی‌ها است. انتشار خبر این جلسه یکی از عوامل رشد بازار در روز چهارشنبه بود. بنابراین می‌توان انتظار داشت امروز نیز بازار با رشد شاخص‌ها مواجه باشد. 

کد خبر 36886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =