پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ آذر ۱۴۰۲

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری روز سر خوشی را برای شرکت‌هایی که به دنبال تجدید ارزیابی بودند رقم زد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، ارزش معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری به ارقام بالای ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و بازار با رشد ۱.۶ درصدی بیشترین رشد در چند خفته اخیر را از آن خود کرد تا به محدوده ۲.۱ میلیون واحدی رسید. محدوده‌ای که بازار چند هفته‌ای بود که در تلاش برای شکست آن ناتوان عمل کرده بود.

 در این میان و خبرهای روز فولاد مبارکه در اطلاعیه در سامانه کدال رسماً از تجدید ارزیابی خود خبر داد و این نماد تا صف خرید پیش رفت.

 فولاد با مثبت شدن و صف نشینی خود بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ واحد تأثیر مثبت روی شاخص کل کمک کرد تا شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۳۳ هزار و ۴۸۸ واحدی کار را تمام کند. بازار امروز خیلی با نمادهای کوچک بازار تمایلی نداشت و بیشتر سمت بزرکان بازار بود تا به امید خرید سهم در صف‌های سنگین قرار بگیرد. معمولاً یکی دو روز بعد از فروکش کردن این تب خرید دوباره اقبال به نمادهای کوچ بازار برای رسیدن به رشد بزرگان بر خواهد گشت و نمادهایی که از بازار جا مانده‌اند دوباره خود را به اعداد و ارقام رشد شاخص نزدیک‌تر می‌کنند.

 رئیس کل بانک مرکزی یک بار دیگر در مورد گمانه زنی‌ها در خصوص افزایش قیمت دلار تا پایان سال، گفت: این ارقام را از شما می‌شنوم ولی باید به حرف‌های ما گوش دهید نه این نرخ‌های اعلامی!

 البته اهالی بازار تا اینجا تجربه خوبی از حرف‌های مسئولین نداشته‌اند و متأسفانه به ضرر مردم هم تمام شده است.

 ساجد حاتمی، رئیس اداره رسیدگی به تخلفات ناشران، تشکل‌های خود انتظام و بازار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: پیرو دریافت گزارش تخلف با موضوع «عدم پرداخت وجوه ناشی از فروش حق‌تقدم‌های استفاده نشده ناشی از افزایش سرمایه یکی از شرکت‌های بورسی»، فرایند رسیدگی انضباطی به پرونده آغاز و در نهایت رأی قطعی توسط هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی جریمه نقدی و سلب صلاحیت مدیران شرکت اعم از مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره از تصدی سمت مدیریت در ناشران اوراق بهادار صادر شد.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار توانست بیش از ۱.۶ درصد رشد را برای خود ثبت کند و این موضوع را مدیون نمادهایی همچون اخابر و فولاد است و بازار را در مسیر رشد قرار داد.

 شاخص کل بعد از مدت‌ها از سقف تاریخی خود گذشت سقف سال ۱۳۹۹ جایی که بازار در سال جاری با تلاش از آن عبور کرد و اما توان ایستادن را نداشت .

 در روزهای گذشته در این خصوص صحبت کردیم که شاخص کل از پس مقاومت‌های میانگین ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه خود بر آمد و به دنبال رسیدن به اعداد و ارقام بالاتر است.

 اهالی تکنیکالیست با رشدهای اخیر در بازار در طی این چند روزه معتقد هستند که الگوی کلاسیک ایجاد شده در بازار در حال تشکیل شدن است و چیزی تا شکست مقاومت ۲.۱ میلیون واحدی و تثبیت شاخص بالای این مقاومت چیزی نمانده است از سویی هم خیلی به واگرایی در کف در اندیکاتور RSI معتقد بودند که در حال حاضر جواب داده است.

 اهالی بازار (تکنیکالیست‌ها) معتقد هستند بازار (شاخص کل) می‌تواند به اندازه موج قبلی ایجاد شده برای این الگوی کلاسیک رشد داشته باشد. رشدی که می‌تواند یک بار دیگر محدوده‌های مقاومتی سال جاری را به خود ببیند شاخص کل در سال جاری تا محدوده ۲.۵ میلیون واحدی رشد را تجربه کرده است و با توجه به بحث تجدید ارزیابی رسیدن به این مقدار دور از انتظار نیست.

کل

کد خبر 37001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =