پیش بینی قیمت دلار امروز ۱۴ آذر

در شرایطی که برخی از معامله‌گران معتقدند که امروز هم بازار دلار مانند روزهای گذشته نوسان خاصی را تجربه نخواهد کرد عده ای دیگر می گویند در صورتی که خبر جدید به بازار برسد احتمال اینکه دلار وارد فاز تازه‌ای شود وجود دارد.

 به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز تهران بیش از یک هفته است که شاهد نوسان قیمت دلار در یک محدوده خاص است.در واقع بازار فقط به نوسان گیران روی خوش نشان داده  و افت و خیز قابل توجهی را ثبت نکرده است. برخی از معامله گران هم معتقدند  مداخله بازارساز در بازار ارز تغییر کرده و این موضوع سبب بازگشت آرامش به بازار شده است.

این اتفاق در حالی است که گزارش مرکز آمار در آبان ماه ١٤٠٢ حکایت از آن دارد که تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور ٣٩.٢ درصد بوده است؛  به عبارت دیگر خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٩.٢ درصد بیشتر از آبان ماه ١٤٠١، برای خرید یک مجموعه مشابه از کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده­‌اند.

بازار دلار عصر دوشنبه ۱۳ آذر ماه در مقایسه با روز یکشنبه رنج رو به بالا بود.قیمت دلار عصر یک شنبه در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به کار خود پایان داد؛ اما در پشت خط در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد. در معاملات نقدی دوشنبه هم نرخ دلار در تهران با ۵۰ هزارو ۴۰۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۷۰۰ تومان بسته شد.به عبارت دیگر دیروز دلار با قیمت اونس طلا الاکلنگ بازی کرد.در معاملات پشت خطی هم قیمت دلار دوباره پایین آمد و بر روی ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گفت. 

در هرات هم نرخ دلار با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهردوشنبه با کاهش ۷۰ تومانی با ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان نرخ‌گذاری شد. روند اصلاحی نرخ دلار در بازار یاد شده در نیمه دوم روز ادامه پیدا کرد و دلار بر روی ۵۰ هزارو ۵۰ تومان قرار گرفت که افت ۱۵۰ تومانی را نشان می دهد.البته با ریزش قیمت طلای جهانی در شب گذشته، قیمت دلار رشد کرد و به ۵۰ هزار و ۲۲۰ تومان رسید. 

از سوی دیگر بازار دبی به دلیل روز ملی امارات نیمه تعطیل است و اما قیمت درهم دیروز اندکی نزولی شد و بر روی ۱۳ هزارو ۸۵۰ تومان قرار گرفت.

از سوی دیگر تکنیکالیست‌ها می‌گویند تا زمانی که دلار به مرز ۵۱ هزار تومان نرسد احتمال نوسانات قوی در بازار دلار غیرمحتمل خواهد بود. از سوی دیگر اگر حمایت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان از دست دهد احتمالاً تا کف کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

کد خبر 37082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =