بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه، برای شفاف‌تر شدن معاملات محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه، معاملات محصولات کشاورزی شفاف‌تر می‌شود.

به گزارش بیداربورس محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در بخش صنعت کشاورزی و زراعت، گفت: کشاورزی تلفیقی از صنعت و کشاورزی است و بخش کشاورزی نقش و سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی و همچنین تجارت خارجی دارد.

**ابزارهای نوین بازار سرمایه

وی با اشاره به اینکه با استفاده از ابزارهای نوین بازار سرمایه می‌توان از ظرفیت‌های بازار بهره‌مند شد، افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی نیازمند ساز و کاری مناسب برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است که در برنامه هفتم توسعه راهکارهای مناسبی برای این حوزه در نظر گرفته شده، چرا که صنایع تبدیلی و تکمیلی مکملی برای بخش کشاورزی است.

**شفافیت معاملات

عسکری با بیان اینکه با بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه، معاملات محصولات کشاورزی شفاف‌تر می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا تجربه موفقی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای توسعه بخش کشاورزی دارند. از این رو، باید تلاش کرد در حوزه صنعت و همچنین کشاورزی بخش اشتغال در صنایع تبدیلی فعال‌تر و بروز رسانی شود تا رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بیش از پیش افزایش یابد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: زمانی که محصولات در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی فعال باشد به طور قطع فضایی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌شود تا براحتی اقدام به تولید کرده و نسبت به قیمت‌گذاری محصولات تصمیم بگیرند.

منبع: سنا
کد خبر 37084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =