خریداران آسیایی از نفت عربستان زده شدند

پس از این که عربستان سعودی قیمت فروش گرید نفتی صادراتی اصلی خود را کمتر از انتظار کاهش داد، خریداران آسیایی احتمالا بیشتر به بازار نقدی روی خواهند آورد.

به گزارش بیداربورس، بلومبرگ به نقل از پالایشگاه‌ها و معامله‌گران مطلع نوشت: حداقل دو مشتری که نفت عربستان را بر اساس قرارداد، دریافت می‌کنند، اعلام کردند به دنبال دریافت نفت کمتر برای بارگیری در ژانویه هستند.

به گفته منابع آگاه، پالایشگاه‌های بیشتری احتمالا محموله‌های فیزیکی را از بازار نقدی خلیج فارس که قیمت‌های آن در هفته جاری، به شدت کاهش یافت، خریداری می‌کنند. عربستان سعودی و تولیدکنندگان اوپک پلاس که هفته گذشته بر سر کاهش بیشتر تولید توافق کردند، با رقابت شدیدتری از سوی تولیدکنندگان آمریکا و سایر کشورهایی که مقدار بیشتری نفت برای صادرات دارند، مواجه هستند.

تقاضای آسیا برای خرید بشکه‌های فیزیکی، به خصوص از خاورمیانه، در ماه‌های اخیر نسبتا ضعیف بوده است، زیرا هند حجم بیشتری از نفت ارزان‌تر روسیه و ونزوئلا را دریافت کرد و چین با فشار فزاینده ناشی از کاهش سود پالایشگاه‌ها، مواجه شد.

بر اساس بلومبرگ، بر اساس داده‌های جمع‌آوری ‌شده، نرخ پریمیوم معاملات نفت عمان در برابر معاملات دوبی که شاخص کلیدی تقاضای آسیا برای نفت است، روز سه‌شنبه به پایین‌ترین میزان در بیش از شش ماه گذشته رسید که نشان ‌دهنده ضعیف شدن مصرف در چرخه آتی برای محموله‌هایی است که در فوریه، بارگیری می‌شوند.

کد خبر 37128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =