واگذاری ایران خودرو و سایپا کلید خورد

رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد، در راستای واگذاری خودروساران به بخش خصوصی، سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

به گزارش بیداربورس، بابک احمدی رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی باید صلاحیت و اهلیت افراد به دقت بررسی شود و بعد از واگذاری هم نیاز به نظارت و کنترل داریم تا سرمایه گذار به تعهداتش عمل کند.

وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از ثروت‌های کشور است، شاید مردم رضایت کافی از کیفیت محصولات نداشته باشند، اما در کشورهای منطقه ما این صنعت وجود ندارد و حتی در ترکیه هم قطعات خودرو تولید می‌کنند، اما هنوز به تولید انبوه خودرو نرسیده اند.

احمدی ادامه داد: در راستای اجرای دستور 8 ماده‌ای رئیس جمهور، فرایند خصوصی سازی خودروسازان در حال انجام است. سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

احمدی گفت: در این واگذاری‌ها باید موضوع اشتغال پایدار و عدم توقف جریان تولید و توسعه محصول مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نقشه راه صنعت خودروسازی افزود: تمرکز تولید خودروسازان، خودروهای برقی خواهد بود و همه بخش‌های وزارت صمت نیز برای تولید خودروهای برقی هدفگذاری و همکاری دارند، در حوزه زیرساخت‌های خودروهای برقی، نظیر سیستم‌های کنترلی و توسعه باتری هم اکنون چند سرمایه گذار وارد عرصه شده اند و کار را آغاز کرده ایم.

کد خبر 37271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =