پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۷ آذر

قیمت دلار از اواخر آبان ۱۴۰۲ تا به امروز ۲۷ آذرماه در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان در نوسان رفت و برگشتی بوده است. معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار کاملاً در دست بازارساز است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز در حالی وارد بیست و هفتمین روز آذر ۱۴۰۲ خواهد شد که قیمت دلار از اواخر آبان‌ماه در یک بازه ۵۰۰ تومانی در نیمه کانال ۵۰ هزار تومان حبس شده و جانی برای صعود ندارد. از سوی دیگر جناح کاهشی بازار هم نتوانسته قیمت دلار را به زیر مرز ۵۰ هزار تومان هدایت کند. به‌ این‌ترتیب در اغلب روزها قیمت دلار در معاملات نقدی تهران در حدود ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان در نوسان رفت و برگشتی بوده است. برخی معامله گران به استناد این روند قیمتی تاکید دارند که  قیمت دلار کاملاً در دست بازارساز است.

همچنین معامله‌گران می‌گویند که مدت‌زمان زیادی است بازار ارز هرات از اهمیت افتاده است. نرخ دلا هرات دو روز قبل کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد و با ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید اما صبح امروز دوشنبه با ۵۰ هزار تومان روانه بازار شد.

بااین‌حال در معاملات یکشنبه‌شب تتر افزایش یافت و خود را به نزدیکی ۵۲ هزار تومان رساند. درصورتی‌که تتر امروز دوشنبه مسیر کاهش را دنبال کند، یک سیگنال افزایش کوتاه‌مدت به دلار در بازار امروز صادر می‌شود.

تداوم آرامش دلار در کانال ۵۰ هزار تومان در شرایطی است که طبق گزارش تسنیم از عملکرد بودجه ۱۴۰۲، طی هفت‌ماهه امسال ۴۵ درصد درآمد نفت محقق نشده است. آن‌طور که این خبرگزاری مدعی شده طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ طی هفت‌ماهه باید ۳۵۱ هزار میلیارد تومان از محل صادرات نفت، گاز و میعانات گازی درآمد کسب می‌شد که تنها ۱۹۵ هزار میلیارد تومان کسب شد؛ یعنی تحقق ۵۵ درصدی درآمد نفت. از مجموع درآمد ۶۰۳ هزار میلیاردتومانی صادرات نفت در بودجه امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۴۳۷ هزار میلیارد تومان محقق شود.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند در تایم فریم هفتگی دلار تهران در یک مثلث زندانی شده است. به عقیده این دسته رأس‌های مثلث در حال نزدیک‌شدن به هم است و محدوده ۵۰ هزار و ۴۰۰ کف مثلث و سقف مثلث تشکیل شده در محدوده ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد البته در این مسیر دلار تهران در محدوده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان یک مقاومت مهم دیگر دارد.

همچنین برای بازار امروز هم پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار مانند هفته‌های اخیر در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان نوسان خواهد کرد.

کد خبر 37388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =