تحقیقات رسمی اتحادیه اروپا علیه ایکس به جریان افتاد

اتحادیه اروپا اولین اقدامات رسمی را علیه شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک به دلیل نقض قوانین مربوط به برخورد با محتوای غیرقانونی و اطلاعات غلط انجام خواهد داد.

به گزارش بیداربورس، این اولین تحقیقات اتحادیه اروپا از یک پلتفرم آنلاین بزرگ از زمان اجرایی شدن قانون خدمات دیجیتالی این بلوک در سال میلادی جاری است.

کمیسیون اروپا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رگولاتورها دو ماه پس از هشدار به شرکت ایکس (توییتر سابق) درباره نحوه برخورد با محتوای مضر در پلتفرم این شرکت، به جمع آوری شواهد پیرامون تخلفات ادامه خواهند داد و از اختیارات لازم برای انجام اقدامات اجرایی، برخوردار خواهند بود.

جو بناروچ، سخنگوی شبکه اجتماعی ایکس در ایمیلی اعلام کرد: ایکس به رعایت قانون خدمات دیجیتال متعهد مانده است و با فرآیند نظارتی همکاری دارد. مهم است که این روند، از نفوذ سیاسی عاری مانده و مطابق قانون باشد.

قانون خدمات دیجیتالی اتحادیه اروپا، به رگولاتورها اختیارات جدیدی می‌دهد تا در برابر شرکت‌های بزرگ فناوری در خصوص نحوه پایش محتوا در پلتفرم‌هایشان، اقدام کنند. شرکت‌هایی که در رعایت این قانون، کوتاهی کنند، ممکن است با جریمه‌ای معادل شش درصد درآمد سالانه مواجه شوند یا حتی در صورت نقض مکرر مقررات، با ممنوعیت فعالیت در این بلوک روبرو شوند.

تیه‌ری برتون، کمیسر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در ایکس نوشت: ایکس به دلیل این که مظنون به عدم رعایت الزامات شفافیت بوده و رابط کاربری با طراحی فریبنده داشته، تحت تحقیقات قرار گرفته است.

برتون در بیانیه‌ای گفت: دوران پلتفرم‌های بزرگ آنلاین که می‌گفتند بزرگتر از آن هستند که مراقب باشند، به پایان رسیده است. ما اکنون قوانین روشن، تعهدات پیش از واقعه، نظارت قوی، اجرای سریع و مجازات‌های بازدارنده داریم و از جعبه ابزار خود برای حفاظت از شهروندان و دموکراسی‌های خود، استفاده کامل خواهیم کرد.

این تحقیقات پس از درخواست رسمی اتحادیه اروپا از شبکه اجتماعی ایکس برای پاسخگویی درباره نحوه برخورد با محتوا به خصوص پس از آغاز درگیری میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، دنبال می‌شود. پاسخ ایکس و همچنین گزارش شفافیت این شرکت و ارزیابی ریسک، این ظن را برانگیخته که این شرکت آمریکایی ممکن است قانون خدمات دیجیتالی اتحادیه اروپا را نقض کرده باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون اروپا اکنون بررسی عمیقی را انجام خواهد داد که شامل مصاحبه و بازرسی از منابع و شیوه‌های شرکت ایکس است تا درباره نقض قانون خدمات دیجیتال توسط این شرکت، به نتیجه برسد. هیچ مهلت زمانی برای این تحقیقات وجود ندارد.

کد خبر 37419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =