۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
نرخ مصوب لبنیات اعلام شد

وزارت جهاد کشاورزی آخرین نرخ مصوب محصولات لبنی را اعلام کرد و با گرانی فروشی و عدم عرضه محصولات تنظیم بازار توسط برخی صنایع لبنی برخورد کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از تسنیم، صنایع لبنی شیرخام را به‌صورت یارانه ای و با قیمت مصوب دریافت می‌کنند و از طرفی اجازه صادرات محصولات تولیدی با ماده اولیه یارانه ای به آنها داده شده است آنها نیز باید ۴ محصول خود را با قیمت مصوب در بازار عرضه کنند.

بر اساس توافق انجام شده با انجمن صنایع لبنی ۴ محصول آنها باید با قیمت مصوب به فروش برسد اما شاهد گران فروشی و عدم عرضه محصولات تنظیم بازاری توسط برخی از صنایع لبنی هستیم.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی سازمان حمایت در مهر ماه به این صنایع هشدار داد و گفت: از آنجا که تاثیر افزایش قیمت مصوب شیر خام و سایر هزینه‌های تولید قبلاً در قیمت این محصولات لحاظ و از سوی واحدهای تولیدی اعمال شده است لذا هرگونه افزایش مجدد قیمت‌ها فاقد وجاهت است.

بنابر این گزارش به تازگی نیز مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از یکی از کارخانه های صنایع لبنی به این گران فروشی اشاره کرده است.

**گران فروشی ۷ هزار تومانی در یک لیتر شیر

در این گزارش، تخلفاتی مانند عدم تولید نوعی خامه برای بازار داخلی،  گرانی فروشی شیر نایلونی ۱۸ هزار تومانی به قیمت ۱۹ هزار تومان و  شیر بطری کم چرب  یک لیتر ۲۱ هزار و ۶۰۰  تومانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ، عدم تولید پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی و ماست ۲.۵ کیلوگرمی تنظیم بازار مشاهده می‌شود.

برای این واحد گزارش تخلف و جریمه به ارزش  یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان  تعیین و به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد. 

نرخ های مصوب محصولات لبنی توسط وزارت جهاد کشاورزی به شرح زیر اعلام شد:

قیمت هر کیلوگرم شیرخام ۱۵ هزار تومان

ماست ۲.۵ کیلوگرمی با قیمت ۵۹ هزار و ۷۶۰  تومان

پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان

شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱۸ هزار تومان

شیر بطری یک لیتری کم چرب ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان

کد خبر 37445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =