روند مبادلات بورس امروز چگونه خواهد بود ؟

فروکش هیجان مثبت بازار، در جریان دادوستدهای چهارمین روز معاملاتی هفته به چشم‌ می‌خورد. در همین حال شکاف میان شاخص هم‌وزن و نماگر اصلی بیشتر شد تا نشانه‌ای از اقبال بیشتر اهالی بازار سرمایه به نمادهای شاخص‌ساز در آخرین روزهای پاییز ۱۴۰۲ باشد.

به گزارش بیداربورس در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۱۹ درصد، معادل چهار هزار و ۲۰۳ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۱۱ هزار و ۸۷۲ واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت ۰.۲۳ درصدی (معادل هزار و ۷۲۱ واحد)، تا پله ۷۶۲ هزار واحدی کاهش یافت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با کاهش اندک ۰.۹۹ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۶ هزار و ۶۳۹ واحدی باقی ماند.

**معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، ۶ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را هم ۱۰.۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج ۴۰۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.  

**پیش‌بینی بورس چهارشنبه

جریان معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر افزایش تب و تاب معاملات در دو روز معاملاتی گذشته، مثبت سپری شد. با این حال بخش زیادی از هیجان معامله‌گران فروکش کرده بود و برخی حتی با تصمیم به شناسایی سود حاصل از بازدهی سهام در معاملات شنبه، دوشنبه و ابتدای سه‌شنبه، دست به فروش زدند. این موضوع، فشار عرضه‌ها را بالا برد تا جایی که نماگر هم‌وزن در پایان کار، در سوی سرخ‌فام دامنه نوسان خود ایستاد.

روند بازارا

روند خمیده نماگرهای سهامی، به وضوح حکایت از افزایش فشار عرضه‌ها از نیمه‌های بازه معاملاتی دارد. از این رو می‌توان انتظار داشت به دنبال فشار عرضه‌ها در دقایق پایانی بازار، ابتدای دادوستدهای چهارشنبه پایانی آذرماه با قدرت بیشتر فروشندگان همراه شود. 

از دید تکنیکال اما، خمیدگی موجود در روند روز سه‌شنبه شاخص‌ها، نگرانی چندانی برای اهالی بازار سرمایه ایجاد می‌کند. کندل مثبت چهارمین روز هفته، شاخص‌ را بالاتر از مقاومت دو میلیون و ۲۱۱ هزار واحدی نگاه داشت. بازگشت بخشی از مسیر طی شده نیز در حکم استراحت نماگر اصلی تالار شیشه‌ای پس از شکست مقاومت مهم خود در نظر گرفته می‌شود.

شاخص

منبع: تجارت نیوز
کد خبر 37456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =