پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۴ دی

قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب نزولی شد. فعالان اقتصادی معتقدند در صورتی که نرخ دلار در بازار دوشنبه نزولی شود این اتفاق به کام جناح افزایشی بازار سکه خوش نخواهد آمد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، خبر تکذیب شده اخذ مالیات ۲۵ درصدی از سود خرید و فروش طلا کماکان در شبکه‌های اجتماعی و در بین معامله گران طلا و سکه داغ است و حتی در خبرهای غیررسمی، برخی مدعی هستند که بازار طلای شهرهای مختلف از جمله یزد،‌ قم،‌ همدان، تبریز،‌ اصفهان و مشهد در واکنش به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت دست به اعتراض زدند و بنکدارهای طلا مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

البته سازمان امور مالیاتی ایران روز یکشنبه اعلام کرد: «هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده است؛ بنابراین اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است.»

در همین راستا، بازار سکه روز یکشنبه شاهد ریزش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد اما روز گذشته با ۲۹ میلیون و ۲۰۰هزار تومان به فروش رسید. در معاملات پشت خطی هم قیمت سکه امامی نسبت به روز یکشنبه نوسان قابل ملاحظه ای را تجربه نکرد و رنج شد.

بازار جهانی طلا امروز دوشنبه ۴ دی ماه برای جشن کریسمس تعطیل است، بنابراین سکه بازان امروز هم مانند روز گذشته به نوسانات قیمت دلار در بازار آزاد توجه خواهند کرد.

نرخ دلار در معاملات نقدی روز گذشته در حول و حوش ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۴۰۰ تومان به فروش رسید اما در پشت خط یکشنبه شب به کانال یاد شده را از دست داد و تا ۴۹هزارو ۹۰۰ تومان پایین آمد.

فعالان اقتصادی معتقدند در صورتی که نرخ دلار در بازار دوشنبه نزولی شود این اتفاق به کام جناح افزایشی بازار سکه خوش نخواهد آمد و پای سکه بازان سر می‌خورد. همانطور که گفته شد سکه در مرز حساسی قرار دارد و اگر از مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند، احتمال تداوم کاهش قیت سکه در روز جاری وجود دارد. 

کد خبر 37548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =